Vilken 440 ska jag köpa??

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Den bästa 440in är rev i alla kategorier men samtidigt så drar 440in ganska mycket soppa och du måste då byta kolvarna grymmmt ofta för moderna 440 är det uttaget så mycket effekt ur.då du ska helldre satsa på en 600

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
ja lämnade in till black magic när ja bytte och gjorde en allmän kolla av cylindrarna oxå så dom om nån vet väl va dom pratar om!!!!!!!!!!!!!
Tvåpunkts-fakta:
1. Black Magic är en fallen stjärna. Vare sig det är ny ägare eller ej så är det ett bottenkört varumärke.
2. Om det är "Black Magic Sweden" aka "Bengans Motor" du menar så är allt de gjort skit och allt de sagt lögn.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Tvåpunkts-fakta:
2. Om det är "Black Magic Sweden" aka "Bengans Motor" du menar så är allt de gjort skit och allt de sagt lögn.
Det där var väl att ta i kanske.
Vad är det som gör att du tror att det är så?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det där var väl att ta i kanske.
Vad är det som gör att du tror att det är så?
Egna erfarenheter gör att jag vet det.
Tiden går uppenbarligen jävligt långsamt i Optand och en massa ruttna bortförklaringar verkar vara standard procedure där.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Egna erfarenheter gör att jag vet det.
Du vet då i alla fall inte att "så är allt de gjort skit och allt de sagt lögn"
Jag med flera har då bara goda erfarenheter vid handel med honom.
Vad hände då du gjorde affärer med honom (om det nu blev gjord någon affär)?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Du vet då i alla fall inte att "så är allt de gjort skit och allt de sagt lögn"
Jag med flera har då bara goda erfarenheter vid handel med honom.
Vad hände då du gjorde affärer med honom (om det nu blev gjord någon affär)?
Det är oväsentligt, men det handlade om mer än en månadslön i pengar, drygt fyra månaders väntetid (mer än dubbelt den avtalade), dåligt utfört jobb, noll koll och FÖRJÄVLIGT dålig service.

Sen undrar jag vem han försöker lura när han påstår sig skrota en massa halvnya skotrar, för när man ringer och vill ha pris på det hela så får man till svar (på exakt alla delar man frågar) att det är sålt, men han har nytt att sälja. ("Aha!", någon som varit på mellandagsrea någon gång, kollat in en svinfin TV i annonsbladet, dragit på affären och "Hoppsan!", TVn är slutsåld för att de bara tog in två st., men de har en för 899:- spänn extra och som är ÄNNU bättre? Hästhandlare.)
När sedan en annan person ringer och frågar samma frågor så erbjuds han vänta till hösten, då "Bengans" momsfiffel-kontainer kommer från USA.
Hoppas verkligen att KGK vet om vad han håller på med och stänger ned all sorts agentur med honom.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det är oväsentligt, men det handlade om mer än en månadslön i pengar, drygt fyra månaders väntetid (mer än dubbelt den avtalade), dåligt utfört jobb, noll koll och FÖRJÄVLIGT dålig service.

Sen undrar jag vem han försöker lura när han påstår sig skrota en massa halvnya skotrar, för när man ringer och vill ha pris på det hela så får man till svar (på exakt alla delar man frågar) att det är sålt, men han har nytt att sälja. ("Aha!", någon som varit på mellandagsrea någon gång, kollat in en svinfin TV i annonsbladet, dragit på affären och "Hoppsan!", TVn är slutsåld för att de bara tog in två st., men de har en för 899:- spänn extra och som är ÄNNU bättre? Hästhandlare.)
När sedan en annan person ringer och frågar samma frågor så erbjuds han vänta till hösten, då "Bengans" momsfiffel-kontainer kommer från USA.
Hoppas verkligen att KGK vet om vad han håller på med och stänger ned all sorts agentur med honom.

Ehm... jag startade tråden för jag ville veta vilken skoter jag skulle köpa, inte att du skulle smutskasta Bengans..
De flesta tycker nog han är behändig att handla hos..

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Ehm... jag startade tråden för jag ville veta vilken skoter jag skulle köpa, inte att du skulle smutskasta Bengans..
De flesta tycker nog han är behändig att handla hos..
Köp en '05-07 Snopro och plöj ned 15-20 000:- i den.
- Speedwerx-toppar för macksoppa, eller topparna från '02 SnoPro.
- Mappa om CDIn
- Bestycka om förgasarna
- Dreva om
- Variatorkit
- Bygg ut kylsystemet. Kör du inte med dubbar så är det enklast att bara svetsa ihop lite aluminiumrör i tunneln, ev. med en äldre SnoPro-kylare längst bak. Kör du dubbat så kan du gorma till det som fan (som jag har gjort det, när jag tjurat till mig på att jag ändå ska ha kylrören i tunneln trots 212 dubb på 1.860") eller så tar du fotstegskylarna från Sabercat/F EXT och värmer dit.
- Digatron
- Oljepump inkl. tank.
- Chokekablar
- Tilläggstank eller större plast-/alutank.

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Tvåpunkts-fakta:
1. Black Magic är en fallen stjärna. Vare sig det är ny ägare eller ej så är det ett bottenkört varumärke.
På punkt 1 och 2 har du fel.