Sv: snart less
Jag har frågat en del om just mxz 670 på forumet så det finns trådar med info..men iaf så köpte jag en efter jag provade en kompis mxz 670.
Enligt mig så är motorn driftsäker och går mycket bra, 670:n ska gå att trimma en hel del oxå, dock så har jag inte hunnit ditän :aetsch:. Jo det finns en nackdel med motorn är den förb****de magnapullen som inte håller.
S2000 chassiet känns något åldrande (körställningen), man sitter ganska lågt och styret är för lågt om du känner för att stå, har själv bytt styre och det vart genast bättre vid stående körning dock så måste jag bygga om/köpa högre dyna.
Annars är det en bra komfort i framvagn och boggie dock så verkar den lite vek så förstärkningar är ett måste vid om du ska plåga ur det sista den har kvar att ge
. En till svag punkt är fotstegen, men med förstärkningar går det även att lösa. Den går bättre i lössnö än vad jag trodde och jag har endast 32mm kammar på min matta. Nu håller jag själv på med en stor renovering/mod av skotern för jag missade boggien;s skick när jag köpte den och det var sprickor här och där plus alla lager var kassa, hoppas det mitt inlägg gav något..