MXZ 670 -97 För/nackdelar

chr0ff3

Medlem
22 feb 2007
18
0
1
malå
nu har jag nästan läst 80 sider:boring: här på forumet och jag försöker hitta för och nackdelar på mxz 670 97 för de står nästan inget om dom... vad kan hända. vad går söndeR??? går dom bra.. snöegenskaper??? är dom dålig på nått sätt ??? och säg inte att jag ska kolla på skoterbanken redan läst serru..

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Sv: snart less

Jag har frågat en del om just mxz 670 på forumet så det finns trådar med info..men iaf så köpte jag en efter jag provade en kompis mxz 670.

Enligt mig så är motorn driftsäker och går mycket bra, 670:n ska gå att trimma en hel del oxå, dock så har jag inte hunnit ditän :aetsch:. Jo det finns en nackdel med motorn är den förb****de magnapullen som inte håller.

S2000 chassiet känns något åldrande (körställningen), man sitter ganska lågt och styret är för lågt om du känner för att stå, har själv bytt styre och det vart genast bättre vid stående körning dock så måste jag bygga om/köpa högre dyna.

Annars är det en bra komfort i framvagn och boggie dock så verkar den lite vek så förstärkningar är ett måste vid om du ska plåga ur det sista den har kvar att ge :cool:. En till svag punkt är fotstegen, men med förstärkningar går det även att lösa. Den går bättre i lössnö än vad jag trodde och jag har endast 32mm kammar på min matta. Nu håller jag själv på med en stor renovering/mod av skotern för jag missade boggien;s skick när jag köpte den och det var sprickor här och där plus alla lager var kassa, hoppas det mitt inlägg gav något..

chr0ff3

Medlem
22 feb 2007
18
0
1
malå
okey tack hehe ksk skulle skaffa glsögon.. men vad är bättre en vmax sx700 lr mxz 670 sx är tung och är rädd för snö så 670in måste väll va bättre??

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Äger själv en mxz 670 -97 som jag köpte förra året! körde cirka 100 mil helt problemfritt förra vintern och då har min gått cirka 800 mil.

När jag köpte min var det spritt ny 32 mm hk matta på, fotstegsförstärkare, compositskidor med nya coromantstål och styrhöjjare på!

Med dessa förbättringar tycker jag skotern är riktig rolig för att vara 10 år gammal.

Går helt okey i lössnö och har bra vrid i motorn den är även lätt hanterlig! Det är mina åsikter om denna maskin!

Bara att fråga om du undrar över något specifikt så kan jag försöka svara på det!

/matte

chr0ff3

Medlem
22 feb 2007
18
0
1
malå
okey men magnapullen har läst lite är den skräp och hoppar ur hela tiden ?? och de måste ju finnas nått dåligt om den ? lr är den bäst :p

sebbe et340

Aktiv medlem
1 jan 2000
62
0
6
Jag hade då inga problem med min magnapull... Och det har blivit en heldel dragande i den.. :)
Använd min 670 som vatten skoter i somras.. ;)

Men annars är 670 jäkligt lättkörd må ja säga. Väldigt rolig maskin!

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jasså ?

Jag var intresserad av en summit 670 men blev avrådd av många olika polare från att köpa just 670. Anledningen var att dom inte var särskillt driftsäkra och därför Skar = Skärsjuttio - sexsjuttio.

Jag har inte kört någon och har ingen erfarenhet av att dom brukar skära men mina kompisar hävdar att så är fallet.

Ta det med en nypa salt.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag fick just veta motsatsen att rotax 670 är mycket driftsäker av bekanta och även några motormekaniker jag frågade på en lokal skoterfirma. Men däremot har jag fått för mig att dom tidiga rotax 670 motorerna ville gärna gå sönder...men det är bara något jag har hört, kan lika gärna varit rotax 643 oxå.

chr0ff3 hur har det gått för dig och vad blev det för skoter?

chr0ff3

Medlem
22 feb 2007
18
0
1
malå
mm joo de blev tyvär ingen mxz 670 för ja orka inte vänta de är väldigt mycke snö här vart för kåt på att köra.. satt ja for och köpte en lynx rave 670 racing den går sten hårt och alla tjatar ju att dom är så tung men hör av er säg ja bara min känns lättare i snön än min förra ss 440 men yamaha = snö ankare:p