Visst är det i regel bland dom yngre man hittar dom som står för buskörningen på elljusspår och övriga buskörningar runt om på samhällena, MEN det är väl ändå så, att även bland dom yngre så är det så att dom flesta ändå sköter sig. Det är så att det även här är en minoritet som sticker ut, låt vara att denna minoritet är större här, än motsvarande minoritet bland dom lite äldre.Dagens ungdommar (tonåringar) vet inte ens vad hänsyn är tror jag. Av dom som förstör för oss andra genom att köra sönder skidspår och dra en fullgasrepa genom kvarteret med en slutburk som låter som faan, av dom är dom flesta den yngre skaran, skulle gissa 15-18 ungefär. Jag tror också att detta är en åldersfråga. Precis som att det är många äldre som "gnäller" på skotrar, så är det i majoritet de yngre som de gnälls på. När man kört skoter några år tror jag man inser att det inte är roligt att köra och förstöra skidspår bara för att det är skoj att köra där.
Visst är det i regel bland dom yngre man hittar dom som står för buskörningen på elljusspår och övriga buskörningar runt om på samhällena, MEN det är väl ändå så, att även bland dom yngre så är det så att dom flesta ändå sköter sig. Det är så att det även här är en minoritet som sticker ut, låt vara att denna minoritet är större här, än motsvarande minoritet bland dom lite äldre.
Så enligt min sak att se det så kan man inte riktigt dra riktigt alla ungdomar ner i skiten.
Dagens ungdommar (tonåringar) vet inte ens vad hänsyn är tror jag. Av dom som förstör för oss andra genom att köra sönder skidspår och dra en fullgasrepa genom kvarteret med en slutburk som låter som faan, av dom är dom flesta den yngre skaran, skulle gissa 15-18 ungefär. Jag tror också att detta är en åldersfråga. Precis som att det är många äldre som "gnäller" på skotrar, så är det i majoritet de yngre som de gnälls på.
Whaat? Har ni så i Duved, varför då eg? Inte så stor mening o ha skoter i fjällen om man bara får åka på led.
Alla markägare har sagt ifrån!
Norksarna står till större delen av detta.
Dom människorna som kör i skidspår och som här i Kiruna på gångstigar i högfart är en stor fara för vår hobby.Problemet för oss snöskoteråkare, om det nu är ett problem egentligen, är att dom har lika stor rätt att vara på skoterleden som på vägen.
edit: Men nu håller vi på att glida från ämnet, vad göra med dom som förstör för vi som vill kunna köra snöskoter ut i naturen direkt från bostaden, om möjligheten finns ?
Genom att det körs på elljuspår och användandet av bullermoddade snöskotrar gör att begränsningar kommer som ett "brev på posten"
Det är inte bara i regleringsområden dom är förbjudna, faktiskt överallt.Och läser man noga föreskrifterna för regleringsområdet så är pipor förbjudna. Så de som klagar gör det på en skoteråkare som bryter mot lagen när han kör med "pipor".