Skoterbilder

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
man kan som säga att jag tog premiärturen för denna vinter idag..
först mitt härk som knappt går i snö i det skicket den är nu.. men på led :evil:

körde efter en bäck och efter bäckar så här års finns det iskanter..

jepp båda sitter :p

lynxmaffia kan man som nästa säga, gömmer sig en till bakom hörnet :p

och den lynxen hamnade så här pga ett isflak..

börjar ta loss den

och sen kör han dit och voltar med stridsvagnen


har även film på lite tabbar som gjordes idag, kan om det är av intresse lägga upp det på youtube
 

Bazooka

Välkänd medlem
23 feb 2009
120
0
16
Strömsund, Storumans kom.
man kan som säga att jag tog premiärturen för denna vinter idag..
först mitt härk som knappt går i snö i det skicket den är nu.. men på led :evil:

körde efter en bäck och efter bäckar så här års finns det iskanter..

jepp båda sitter :p

lynxmaffia kan man som nästa säga, gömmer sig en till bakom hörnet :p

och den lynxen hamnade så här pga ett isflak..

börjar ta loss den

och sen kör han dit och voltar med stridsvagnen


har även film på lite tabbar som gjordes idag, kan om det är av intresse lägga upp det på youtube
Får man fråga varför nästan ingen av er hade hjälm på huvudet? :confused:
 

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.








Denna var jäkligt rolig, jag stannade skotern för att få en fin "pose", sen hoppa jag på igen och gasa, kom bara 1.5 meter innan jag verkligen fastnade... tur att det var lätt att få bort den, bara lyfta och lägga snö under mattan så att den får någorlunda fäste iallafall. :beer:




Bilderna var btw, tagna med min mobil. 5 mp ftw! ^^
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Får man fråga varför nästan ingen av er hade hjälm på huvudet? :confused:
för att dom som inte hade hjälm inte behöver det och brukar du ta loss skotrar du vet behöver minst 10 min av skottande med hjäm på skallen?..
jag säger inte om jag kör med eller utan hjälm för det är endast av personligt intresse..
 

Bazooka

Välkänd medlem
23 feb 2009
120
0
16
Strömsund, Storumans kom.
för att dom som inte hade hjälm inte behöver det och brukar du ta loss skotrar du vet behöver minst 10 min av skottande med hjäm på skallen?..
jag säger inte om jag kör med eller utan hjälm för det är endast av personligt intresse..
"för att dom som inte hade hjälm inte behöver det" måste vara det dummaste jag hört. Hjälm är en sån där grej som man inte vet att man behöver innan man verkligen behöver den. Visst, ska man skotta lös en skoter som fastnat är det en bra idé att byta hjälmen mot en mössa men grabbarna på bilden såg knappast ut att ha haft hjälmar på sig t.ex. så syns inga hjälmar på marken bredvid skotrarna och dessutom verkar det lite konstigt att dom har goggles utanpå mössorna. Varför skulle dom ha det om dom nu hade hjälmar med sig som glasögonen antagligen redan satt på?

Blir så fruktansvärt störd av att se folk som inte har vett till att använda hjälm ens på en skoter och det är lika töntigt varje gång. Observera att jag inte tror att du inte använder hjälm. Reagerade bara på bilderna.

Min åsikt, take it or leave it.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
"för att dom som inte hade hjälm inte behöver det" måste vara det dummaste jag hört. Hjälm är en sån där grej som man inte vet att man behöver innan man verkligen behöver den. Visst, ska man skotta lös en skoter som fastnat är det en bra idé att byta hjälmen mot en mössa men grabbarna på bilden såg knappast ut att ha haft hjälmar på sig t.ex. så syns inga hjälmar på marken bredvid skotrarna och dessutom verkar det lite konstigt att dom har goggles utanpå mössorna. Varför skulle dom ha det om dom nu hade hjälmar med sig som glasögonen antagligen redan satt på?

Blir så fruktansvärt störd av att se folk som inte har vett till att använda hjälm ens på en skoter och det är lika töntigt varje gång. Observera att jag inte tror att du inte använder hjälm. Reagerade bara på bilderna.

Min åsikt, take it or leave it.
jag tänker då så här: är man nog dum att köra som idioter utan hjälm så behöver man nog ingen hjälm.. hatar egentligen att vara bror duktig men för att du inte ska dömma ut alla på bilderna så måste jag säga att han som inte hade mössa kör med hjälm, även han har användare här på forumet.
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Fastkörning i bottenlöst puder... Svettiga 20 minuter innan man var lös igen.




Tidigare under dagen: