Skoterbilder

knatt3

Välkänd medlem
12 aug 2007
173
0
16
skellefte
på insidan är det koner gjorda av alu(?) som sitter med en skruv, inte plastskräp som på många andra :)
doo åf bör kunna ta in, sitter orginal på x-rs som har lexanhuven.
okej, du har ingen bättre bild på hur dom ser ut?
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jockää: Ser två Assulter på bilderna.. går båda lika lökigt?

Soppaförbrukning + allmänt rackel?
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Här är lite bilder från dagenstur :D
Det var endast Renegaden som klarade sig från att inte köra fast :eek:





Vi hittade på en riktigt härlig rågång det var riktigt brant uppför och ännu brantare nerför :eek:



Vi körde rågången så långt som man ser den på bilden nedan.



Vi träffade även på några pulkagragare.



Här nedan är lite bilder från en annan tur i veckan när jag var ute och körde själv, det blev 11,5 mil i strålande sol

På en av Ryfjällets toppar.



Här såg man att några haft det roligt :p





Blev inte så bra men pilen visar var jag var enstund innan.



Bakom den där stenen framför skotern låg jag och solade ett par timmar, helt underbart:cool:

 
6

600xrs

Två bilder från dagens tur, lite bilder och mycket lek tyvärr

Litet drop på 1.5meter kanske, inte speciellt kul. Men enda bilden med 'stativ'


Samma ställe, körde sönder lyftbågen bak där... lagomt upphetsande.
 
6

600xrs

Ingen actionbild, men dock en bild från skotertur igår. Ingen aning om vars vi höll till, var bara och lattjade runt i skogen och slutade med att vi kom upp på nått fjäll i höjd med sikträsk, fast flera mil från sikträsk :)
 

Bazooka

Välkänd medlem
23 feb 2009
120
0
16
Strömsund, Storumans kom.
Här är lite bilder från dagenstur :D
Det var endast Renegaden som klarade sig från att inte köra fast :eek:





Vi hittade på en riktigt härlig rågång det var riktigt brant uppför och ännu brantare nerför :eek:



Vi körde rågången så långt som man ser den på bilden nedan.



Vi träffade även på några pulkagragare.



Här nedan är lite bilder från en annan tur i veckan när jag var ute och körde själv, det blev 11,5 mil i strålande sol

På en av Ryfjällets toppar.



Här såg man att några haft det roligt :p





Blev inte så bra men pilen visar var jag var enstund innan.



Bakom den där stenen framför skotern låg jag och solade ett par timmar, helt underbart:cool:
Lika fina bilder som alltid :)

Synd bara att vädret här nere sög stenhårt som vanligt. Visserligen rätt fint runt kl. 10-11 men sen blev det mulet som övergick till blåst som övergick till ett kort snöoväder. :boring:

Var med några polare till Ryfjället förra helgen men när vi skulle upp så visade det sig att hela sidan av fjället som vi kom mot var ungefär som en lutande ishockeyrink. Stenhård skare med blank is ovanpå. Var så halkigt att vi inte vågade köra upp. Hade det inte gått vägen hade ju hela gänget kanat nedför fjällsidan och in i buskaget med fjällbjörk. :p
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Lika fina bilder som alltid :)


Var med några polare till Ryfjället förra helgen men när vi skulle upp så visade det sig att hela sidan av fjället som vi kom mot var ungefär som en lutande ishockeyrink. Stenhård skare med blank is ovanpå. Var så halkigt att vi inte vågade köra upp. Hade det inte gått vägen hade ju hela gänget kanat nedför fjällsidan och in i buskaget med fjällbjörk. :p
Tackar :)

Angående isiga fjällsidan så tror jag att jag vet precis vart du menar precis brevid en ravin på norra sidan av fjället. Kommer man gammJärvsjön så är det ju där man brukar köra upp på fjället. Jag körde upp där förra helgen och i onsdags det var väldigt halt!:eek: Mattan spann förfullt och skotern stog nästan helt stilla men det gick iaf när man hittade lite ojämnheter som tur var. Det var verkligen isigt.

Jag lägger in lite fler bilder när jag ändå är här och skriver.

Första bilden är tagen på där fjället var så isigt lite längre fram.






Det är inte alltid det blir så här billigt när man ska tanka :evil:
 

Bazooka

Välkänd medlem
23 feb 2009
120
0
16
Strömsund, Storumans kom.
Tackar :)

Angående isiga fjällsidan så tror jag att jag vet precis vart du menar precis brevid en ravin på norra sidan av fjället. Kommer man gammJärvsjön så är det ju där man brukar köra upp på fjället. Jag körde upp där förra helgen och i onsdags det var väldigt halt!:eek: Mattan spann förfullt och skotern stog nästan helt stilla men det gick iaf när man hittade lite ojämnheter som tur var. Det var verkligen isigt.

Jag lägger in lite fler bilder när jag ändå är här och skriver.

Första bilden är tagen på där fjället var så isigt lite längre fram.






Det är inte alltid det blir så här billigt när man ska tanka :evil:
Jo, precis där! Vi tänkte köra upp i ravinen men det nästan lika halt där med. Bara fläckvis man verkligen fick fäste så det fick vara. Vi var två stycken svagare fläktisar (en med passagerare) och en nyare Lynx Adventure sdi med passagerare+pulka med skid- och snowboardutrustning.

Vars i helsike har du tankat? :p Eller har dom börjat fylla pumpen i Slussfors med vatten? :laugh: