Skoterbilder

J

Jona$



Underbar känsla att nästan släppa ner skidorna i 150 och bara trycka in gasen och upp och vidare :p
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Var ute igår och hittade ett helt sjukt ställe, ca metern snö varav en stor del var puder, ingen känning av stubbar eller något alls. Precis lagom glest mellan träden och mycket uppför, hopp, myråkning. Himlen helt enkelt :D

Tyvärr var vädret inte på våran sida, så jag var inte så pepp på fotografering, blev bara några bilder. Men vi ska definitivt dit när solen skiner och då jäklar!





 
Last edited:
J

Jona$

Packa ihop moralsnacket du å ta de vidare på familjeliv

Enda jag har att säga det är bror som har rätt utrustning på sig och detta är efter en kraftlina där det skar sig vid en lätt backe och valde då släppa då det var mer än 1 1/5m mjuk nysnö för oss att landa i !
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Packa ihop moralsnacket du å ta de vidare på familjeliv

Enda jag har att säga det är bror som har rätt utrustning på sig och detta är efter en kraftlina där det skar sig vid en lätt backe och valde då släppa då det var mer än 1 1/5m mjuk nysnö för oss att landa i !
Mig bytte dom blöja på en finlandia för ca 22-23år sen då min skoterdebut skred till verket och nog har det rullats och donats mer än ett litet skidres sen dess. Skulle tippa klasskompisarna är ganska avis på ditt/dina barn efter julovet/helgen.
Hen ser ut att ha mer skydd än vi hade på vår tid. Fortsätt dela din hobby med dina barn! :)


skickat via tapatalk från S3an
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Såklart man kan köra runt med barnen framför sig bara man kör med vett!
Dock kan man ju möta folk som inte har vett i skallen, men man ska inte vara allt för överbeskyddande heller.
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Minns fortfarande från när man var lite och åkte med farsan ;)
Sätt han inte bakom dig för tidigt iaf, har flygit av skotern bra många gånger haha:)

Dom som tycker att det är dåligt att man skjutsar barn, är antingen okunniga eller bara avundsjuka.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Problemet är ju när du har dom framför dig att om du styper i nått krossar du stackarn.
Och bakom så ramlar dom av.
Avvägning de där. ;-)

Säkrast är såklart i de flesta fall kälke bakom. Men det känns som att så länge man tänker efter lite före så måste man ju få roa sig i livet också. :)
Det är ju många generationer som klarat sig åtminstone hyfsat sittandes framför farsan på skotern ;-)
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Packa ihop moralsnacket du å ta de vidare på familjeliv

Enda jag har att säga det är bror som har rätt utrustning på sig och detta är efter en kraftlina där det skar sig vid en lätt backe och valde då släppa då det var mer än 1 1/5m mjuk nysnö för oss att landa i !
Men tare PIANO. jag bara frågade? jag sa inte att det var nått fel med de! Såg säkert bara värre ut än vad de va! Hel*****e va hets!