Bilder på användarnas Yamahas

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
519
1
18
Umeå
Hej! Skotern såg ut såhär då jag köpte den. Det enda jag köpt till den nu är vita SLP PP och ett par vita RSI Handskydd.
Det som är gjort på den: Förlängd till 365 med förlängninsgplåtar från KN racing, boggiehjulen är också köpta hos KN.
Mattan är en 51mm Viper mountainmatta (ska byta den efter denna säsong, håller inget vidare + ska ha 44mm kammar då jag kör mycket led)
V-kittet är ju då ett Heelclicker set med ställbara vikter + röd primärfjäder. Vet ej hur den är viktad nu?? Den matar då på riktigt fint! växlar som en dröm upp och ner, grymt bra acc
Har haft en standard SXR 700-01 en gång i tiden och den var riktigt slö jämnför med MM:en.
Det sitter även reedspacers på denna, minns nu inte tjockleken? Men den blöddrar aldrig det minsta!
Är ett riktigt fint exemplar som jag nog kommer ha kvar i framtiden även om jag köper en ny maskin
Tycker MM 700:an är en underskattad hybrid som står sej bra mot nyare maskiner! :)
har du förlängt boggin till 365 så finns det många fina 51mm mattor som håller bättre än MM och viper-MM.
men det är som du säger.. orginal mattor är skit

arctic_ante

Aktiv medlem
24 okt 2010
88
0
6
Kalix
Har sett att det finns en hel del mattor av den längden. Jo, tycker man tappar kammar efter nästan varje körsväng?? Dessutom går ju kammarna av helt jämns med mattan om man så säger..

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
519
1
18
Umeå
Har sett att det finns en hel del mattor av den längden. Jo, tycker man tappar kammar efter nästan varje körsväng?? Dessutom går ju kammarna av helt jämns med mattan om man så säger..
jag har bytt matta på min MM oxå.
men då köpte jag en 141" som orginal. den mattan har faktiskt hållit bättre än den mattan som satt från orginal.
nu så snärtas kammarna av på toppen och inte längst in på mattan.

men håller mattan i vinter så blir det att köpa en matta som stenmarks maskin säljer så ska jag testa den. eller så blire 365" fast jag inte vill skaffa den längre

Pite

Medlem
1 feb 2009
42
0
1
Piteå
RTX-08
44 no slip
WRP dyna
MTX kylare
MTX skidor
OFT relocator+ ROX styrhöjare 4-5,5"
kn racing omshimsning fram+bak
pioneer performance framvagnsbussningar
Drag
Det roligaste måste vara bk-system till min nilapulka(ett krav från min sambo) eller hur håkke_b?

Attachments

Last edited:

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
100_0009.jpg

Lastade precis Phazern så passade på att ta lite bilder. Fy så snyggt de blev utan ruta om jag får säga de själv!

jipetmac

Medlem
16 jan 2010
26
0
1
Riktigt läcker, Vad är det för nå som sitter bakom fotstegen mot lyftbågen?

Vad är den mer utrustad med?
Ikke sikker på hva du mener? Lyftbågen går helt frem til fotstegen (sorte).

Ustyr:
MCX T19 turbokit 1,25 bar ca 290-300 hk.
Carillo råder og JE turbostempler
Rapid Bike 3 piggyback system http://www.powderlites.com/access.html
Snoweliminators fotsteg
BiXenon lys
MCX display
Yamaha seat wrap
8" billetX vendehjul og på dropaksling
Teflon sliders . Alle løpehjul er fjernet (-5 kg)
(I bestilling Yamaha Lightweight suspension
http://www.yamaha-motor.com/sport/accessories/acscitemdetail/5/495/2019/17919/2010/1/10437/0/detail.aspx )

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
Här är min Mountain Max 700-01 Förlängd till 144", bling bling boggiehjul, Heelclicker V-kit, reedspacers. Vita SLP Powder pro är beställda! :)

fin fint. håller själv på att förlänga min srx 700 till 144" blir att göra en egen tunnel förlängning. få inte nu inte en hjärnblödning nu men den har gått 2200 mil på orginal kolvarna från fabrik :D värt att nämnas ;)

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
men för att motorn är aldrig öppnad, yammas tripplar håller mer än 2200 mil sen beror det ju också på hur man sköter om dom. och du kör ju rotax och vi vet ju hur det är med skrotax.!

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
men för att motorn är aldrig öppnad, yammas tripplar håller mer än 2200 mil sen beror det ju också på hur man sköter om dom. och du kör ju rotax och vi vet ju hur det är med skrotax.!
jaja, fan va sur du blir. jag undrade bara, får man inte de..... Och du behöver inte börja kasta skit på andra bara för att yamaha har bra motorer. När jag köpte min lynx så visste jag om motorproblemen men bara man sköter dom så funkar dom utmärkt. Dessutom så är rotax problem med motorerna jävligt överdrivna

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Måste ju lägga upp pärlan! Blir så sjuk frän nu när den är höjd 9 cm och hög styre gjort i rostfritt! (inte klart än med styre)

Last edited: