Alternativ att dra skoterled efter/anslutning till cykelväg tror jag inte håller då många gånger trafiken skulle hamna på cykelvägen och efter diverse skidspår, de problemen skapar ju vissa redan idag....Man kan tycka så men med vv och banverket så blir det mesta väldigt svårt....
Har oxå haft funderingar om din tanke med en ansl. från Börsttjärn (dit har vi led) mot Petbergsvägen, där finns en sk "drivningsled" som skulle kunna nyttjas, har haft tankar att kolla om det är tänkbart att "köra diket" vid sidan om Petbergsvägen de ca 600-700 m ner till jvg.övergångenSatsa på en skoterledsövergång över 97:an vid OK, på så sätt skulle skotertrafiken kanaliseras till en plats vilket jag tror skulle vara "mumma" i argumentationen mot VV mfl.
Anslutning till Gruvbergsområdet borde gå att lösa via "Petbergsvägen" så man kommer över järnvägen vid/i anslutning till den övergången, sedan finns flera alternativ med gamla "drivningsvägar" och prickstigar för att ansluta sig på ett vettigt sätt mot Gruvberget.
Mkt bra ide, ska omg prata med vvHumm, skulle man inte kunna bygga en ramp på båda sidorna om vägen, och så typ 300 meter innan så sätter man en våg och en dataskärm där man får info om hur mycket skoterekipaget väger och hur fort man måste köra för att komma över
Äh, jag vet ju var dom gårMkt bra ide, ska omg prata med vv
Dessutom om du är från det Selet jag antar så har du lite jobb med att märka upp lederna runtomkring dig :beer:
Inte det Selet som jag antog men jag träffade ju rätt ändå :laugh:Äh, jag vet ju var dom går
Funderar dock på att kanske fixa en tillfällig bro till diket som ställer till problem på leden mellan Rödåsel och Selet, men jag vet inte om jag hinner få tummen ur innan snön kommer.
Har setat och kollat igenom tråden för att återuppliva några ideer inför vinern.Det har väckts en ide här hos mig att sätta en bandsats på en Suzuki SJxxx eller en Lada niva och använda den att släpa sladden med.
Någon som sett liknande varianter och vet vart man kan få tag på bolt on kit?
Såg att det fanns några tattou kit tillsalu på Blocket för 18000.- men ja hittar inte någon max vikt för dessa satser.
Någon sånt här hade ja tänkt mig men med en samuraj/sj med flak
Grymma maskiner de där Finns ju nå klipp på youtube där dom lägger ner en strf 90 rätt skapligt i en myr. Ut med 2 bv206, koppla vajern å for...
ImponerandeJapp, här är den, vid 4:10 ungefär
Får ?Härligt!! Synd att vi inte ens får använda en fyrhjuling när vi underhåller våra leder...