Bromsslang

johan92

Aktiv medlem
30 mar 2009
76
0
6
Lima
Någon som har en aning om var det finns bromsslangar som är längre än orginal till en Polaris 700 xc -00? :) tack på förhand
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
hade ganska lång till min storm -95, men om du ska höjja styret så är det lika att bara köpa en förlängare, dock inte från nån internetsida utan från en hydraulfirma, ca 100 kr får du pröjsa
 

johan92

Aktiv medlem
30 mar 2009
76
0
6
Lima
hade ganska lång till min storm -95, men om du ska höjja styret så är det lika att bara köpa en förlängare, dock inte från nån internetsida utan från en hydraulfirma, ca 100 kr får du pröjsa
Jag har redan en 6" styrhöjare på, men bromsslangen är lite spänd tycker jag, så det hade vart bättre med en lite längre så att den inte går av:p men går det bra att sätta på förlängare på en bromsslang? jag menar, det blir ju ett ganska högt tryck i den:)
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Eller så ber du dom pressa en sån där längre stålombunden slang, blir lite snyggare samtidigt som det blir hållbarare!
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Jag har redan en 6" styrhöjare på, men bromsslangen är lite spänd tycker jag, så det hade vart bättre med en lite längre så att den inte går av:p men går det bra att sätta på förlängare på en bromsslang? jag menar, det blir ju ett ganska högt tryck i den:)

Det blir inte speciellt högt tryck i slangen i och med att man trycker med handkraft.
En förlängare har säkert hydraulfirman för en billig peng.
Lika med ännu mer pengar över till öl:beer:
 

johan92

Aktiv medlem
30 mar 2009
76
0
6
Lima
Det blir inte speciellt högt tryck i slangen i och med att man trycker med handkraft.
En förlängare har säkert hydraulfirman för en billig peng.
Lika med ännu mer pengar över till öl:beer:
Ja, ska snacka med dem då:) det blir fint de=)
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Fixa en helt ny bromslang från hydral firma, kostar inte många kronor. Hålla på och tjafsa med förlängare , ytterligare en sak som kan strula.

Vad kostar det inte dig den dagen då bromsen pajar ?
Snåla på säkerhets detaljer, skit smart.

Tror jag pröjsade 350kr för min stålomspunna slang.
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Fixa en helt ny bromslang från hydral firma, kostar inte många kronor. Hålla på och tjafsa med förlängare , ytterligare en sak som kan strula.

Vad kostar det inte dig den dagen då bromsen pajar ?
Snåla på säkerhets detaljer, skit smart.

Tror jag pröjsade 350kr för min stålomspunna slang.
Vi kanske ska omvända ordet förlängare till adapter.
Finns hos flesta firmor för mellan 35 till runt 150:- beroende på utförande.
Bara kolla upp vilken typ av gäng man har.

/Jörgen
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Det blir inte speciellt högt tryck i slangen i och med att man trycker med handkraft.
En förlängare har säkert hydraulfirman för en billig peng.
Lika med ännu mer pengar över till öl:beer:
Nå blir det bra med tryck i den slangen...
När jag nöp bromsen med orginal slangen så såg man att den vidgades...
När jag sen monterade höjare och nytt styre så for jag in till en hydralfirma som pressade en ny stålomspunnen slang.. 300kr
Vilken skillnad på bromsen det blev... förut var den som svampig och efter så var den stum och fin :ciao:
 

johan92

Aktiv medlem
30 mar 2009
76
0
6
Lima
Okej, jag får väl se hur jag gör då:) jag vill bara att den inte går av, jag vill att den ska hålla:)
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Okej, jag får väl se hur jag gör då:) jag vill bara att den inte går av, jag vill att den ska hålla:)

Den lär inte gå av pga ett mellanstycke.
Givetvis så är ju en stålomspunnen slang bäst men söker man billigare alternativ så funkar adaptern utmärkt.

Skotrar är ju inte känd för att vara ekonomiska.
Samtidigt som man behöver en dunk 2 taktsolja så behövs kanske även en ny variatorrem. Kostnaderna rasar fort iväg.

Hävdar fortfarande att trycket är lågt i bromssystemet som drivs av handkraft.
När elmotor med pump driver hydraulsystem så snackar vi tryck.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Självklart är ju trycket lägre än i en el/motor pumpdrivning....
Men det är ända bra tryck i slangen även fast man bara nyper med handen...
Man nyper ju ändå 70-90kg ifall man tar i och det gör man ju lätt när man är uppvarvad efter leden ;)