Kom gärna över till Blåsjön om du har lustHärligt att ni ska till blåsjön i helgen, ska komma snö imorgon och bli sol i helgen
kommer ni nått mot klimpfjäll eller ska man kanske åka över till blåsjön på en dagstur?
Haha, känns ju som att du var rätt inriktad på vad du skulle ha för längd på maskin. Haha, ja planer i fika rummet har vi här i almåsa också.Ja det är precis som bamse skriver... men det första jag köpte var en matta till rörrams projektet.
Ledig dag idag så vi är fortfarande uppe i Blåsjön, sitter och käkar frukost just nu så vi ska strax ut och köraasker, du ska ha jävligt med tack! den startar nu iaf men har inte hunne kört.. men till det viktiga, om ni nu var i blåsjön, VART FAN ÄR BILDER/FILMERNA!?!?!?!?!? :whistle:
Haha mjo det såg lite småmarigt ut det därhade svårt att ta mig till blåsjön, hahaha
Grundtanken med hela nya framvagnen var främst vikt, framvagnen 05-08 är groteskt överdimensionerad... Och för att kunna använda de nya krävs nya armar.Haha, känns ju som att du var rätt inriktad på vad du skulle ha för längd på maskin. Haha, ja planer i fika rummet har vi här i almåsa också.
Men vad var tanken bakom att laga egna a armar? enbart vikt eller har du ändra nå vinklar ?
Jo jag har sett din signatur eller vad man ska säga och även jag gillar din luftskoter Dom bygger ju 1800cc maskiner over there så det är bara att börja skissa på projektetAsker: Jag skulle kanske kunna tänka mig att NÅGON är med i det senaste numret av den eminenta publikation som skrivs och ges ut av samma skara som har grundat detta forum? I så fall: grattis till (den extra) uppmärksamheten! Om inte och i vilket fall som helst: FAAAAEN vilken häftig maskin du har tåtat ihop!
Sen skulle jag ju inte direkt säga att Bamsegrills bygge är nåt vidare mycket ofräckare... Som ni kanske ser på min "Skoter/ATV"-beskrivning så tänker jag litegrann som er... Fast man har ju alltid högtflygande drömmar. Kul att ni bägge genomlever dem lite åt oss alla!
Kan bjuda på ett kort klipp som jag spelade in med mobilentänk om man hade haft den där snön här hemma. alltid bra med bilder men oftast lite bättre med ett filmklipp hihi...
Har inga extra 7-2 nålar till övers. 6-2 nålarna gick nog att få gå bra på mellanregistret också men tomgången blev andelens för fet då.Jaha det blev 7-2 tillslut ... Jag har också aning problem i mellanregge med mager gång med 6-2 nålar men det är bara vid ca 20mm hissning av trottlar lite irriterande dock. 7-2 nålar vore nog bra även för mig ,,,, har du några till övers ?
Hur går den förövrigt med dom nya cylindrarna topparna piporna?
Jomen visst är det helt ok ändå Det skulle gå att dra på ett högre och längre res men det kom massas träd ivägen längre bort...Fläskigt !!!
Hansa får uttala själv mer precist men med 7-2 nålarna är stiften nu fina i mellanregistret iaf samt att tomgången är ok. Men som sagt den bygger inte värme som vi önskar (misstänker att min inte heller gör det), så nu blir det att minska stinger ID Börjar med 29mm så får vi se hur den beter sig....Jaha det blev 7-2 tillslut ... Jag har också aning problem i mellanregge med mager gång med 6-2 nålar men det är bara vid ca 20mm hissning av trottlar lite irriterande dock. 7-2 nålar vore nog bra även för mig ,,,, har du några till övers ?
Hur går den förövrigt med dom nya cylindrarna topparna piporna?
Har inte provat att toksnålat den på powerjeten men den bygger mer effekt ju längre man håller problemet är att man hamnar på mars innan allt kommer så ska först prova 29mm stinger och se hur den beter sig. Förhoppningsvis så kommer den upp i effekt mycket snabbare. Tyvärr så är det mesta av pudret borta som fanns förra helgen för då kunde man plåga den länge men då hade jag inte fått avgastempen. Nu sticker den iväg andeles för fort och när den börjar bygga effekt så går det fortare än jag vågar... och då hinner man inte kolla på mätarna heller ska försöka få igång inspelningen på avgastempmätaren, antar att batteriet är slut och därför den inte spelar in något.29mm stinger ,,,Edit, haha ja what he said ,,, . Men har ni provat snåla ut dom på full gas tillräckligt? Jag menar man bör få upp värmen ändå fast man har stuprörs stingers, bara det att det kan ta ett längre tag och man får snåla mer. Men hur som ni bör ju gå ner i stinger helt klart,, vi kör ju nu 29mm och dom kan vi åka full gas till månen med óch då har vi/jag grövre krökar än vad ni har (57mm inv mått direkt från kolv och ut genom hela kröken!! Det blir endast 0,51% av krökdimmen och Jag varavar min 9000v nu resp 9500 på 900an . Den/dom bygger upp värme på full gas till 1300f om jag snålar på powerjett. Vi ska nu snart stingra ner yttligare men detta med bult som vi drar rakt in i sida för att snabbt kunna avgöra om det är värt den extra faran. Skulle gissa att vi hamnar på motsvarande 27mm stinger när vi ger oss. Problemet med smalre stinger är ju att man samtidigt får ett smalare elakare register som är svårare att variatorbestycka in, Typ som att sätta in en vassare kam i 4 takt. Både bra och anus med andra ord
Fan va kul att läsa, bara buga och tacka för en väldigt sjysst komplimangKände att jag var tvungen att regga mig på forumet för att få tacka er för den bästa svenska mod-tråd jag sett, tillika de mest imponerande byggena jag sett utföras här. Jag tycker att både tråden och skotrarna är i klass med de bästa dito jag sett på snowest sedan jag började hänga på det forumet för tio år sedan.
Hatten av och stort tack för fängslande surfning!