A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.708
833
113
Kramfors
Gat däme vad frän pipa och sjukt snyggt gjord som vanligt. Jag antar att du ska linda den så behäver inte vara så noga med finnishen (fel man att säga det till):cheesy:

Kosta på flera lager avgasbandage åtminstonde 2 lager,, Ju fler dessto bättre (kostnadsfråga) Och tydligen ska man inte köpa biltema band för dom rammlar tydligen av sägs det.
vart köper man bra bandage billigast? Sverige som utland spelar ingen roll
keramikspruta även avgashuset och/eller på med turbo issolerpåse som behåller värmen inne i turbinen, Gör allt i din makt för att få snabb uppspol så blir den bara roligare.

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
Ballt avgasrör! jag har då kört me biltemas bandage och har då funkat fint, dock så blir inte avgasrör lika varmt som ett grenrör på en 4takts motor där jag också har hört att de har brunnit av...

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.003
113
Stora Blåsjön
Fick tag på en digatron DT-54 komplett alla möjliga sensorer...bla sekundäraxel-varvräknare och datakablar för att koppla in den till pc :) Så den blir nog trevlig.

Pipan ska vara avstämd på 8350varv. Längden har jag inte i huvet...
Har börjat svetsa ihop pipan där den var tejpad men bandet gick av på bandslipen då det högg så jag måste köpa nytt band... så det blir fortsättning imorgon.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.003
113
Stora Blåsjön
Nu är pipan helsvetsad, bara stinger och fästen kvar nu :)
Tog lite tid att få till anslutningen mot grenröret, fick pressa 6st innan jag fick till en perfekt.

SLDNX

Välkänd medlem
16 aug 2007
148
1
6
Mora
tänkte bara höra, storleken på pipan har ingenting att göra med att du tänker köra med turbo ??

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
nu undrar jag hur det går för er?
och du bamsegrill, hittade du nå material??
Asker jobbar på men mest med smådetaljer så det gör inte så intressanta bilder dessvärre...
Har fått bekräftat att filmklippen ska finnas kvar på askers dator så rör sig mest om jag må komma ihåg att kopiera med mig klippen när jag e där ^^ Men det rör på sig så förhoppningsvis kanske nånting går att visa upp iaf :)

Nu har jag iaf börjat stapla upp punkterna på vad ska fixa på på min fina Sinister:

# Omchimsning/mjuka upp dämparna, ska försöka få dämpningen mer följsam...

# Portning av cylindrar

#Ny topp, lutar åt att det blir ny topp med lösa förbränningsrum signerade Asker Racing. Högre komp, mer kraft från botten vilket vi tror ska spela bra mot nya portningen...

#Förstärka övre a-armarna, nuvarande revisionen verkar tåla tillräckligt så de ska omarbetas lite...

#Allmänt småstrul, t.ex nytt fäste för oljebehållaren och allmän översyn av maskinen...

Detta är iaf planen men jag hoppas allt faller väl ut...