Har vart i blåsjön fredag till söndag och maskinen har funkat helt perfekt denna gång
har inte rört en skruv och bara kolat stiften någon gång efter riktigt lång fullgasrepa. Dock finns det 2st bekymer kvar som är lite lätt störigt men som man helt enkelt har anpassat körningen till under denna helg. Men problemet är att jag kan inte mata fullt rakt uppför (fullt res + fullgas) kortare backar funkar bra, men blir det lite längre så tappar motorn all kraft samma sak händer när man burkar höger några sekunder så tappar motorn också all kraft. Däremot om jag ligger på skrå åt vänster kan jag köra hur långt jag vill och hålla fullt mutter utan problem.
Misstänker därför inte problem att den får för lite soppa att kopparna sinar i förgasarna, kör dessutom dubbla mekaniska mikunipumpar av den största modellen. Så det verkar snarare att den suger in avgaser för detta problem hade jag inte ifjol. Och enda skillnaden då var att jag hade en riktig luftburk och tog friskluft strax under styret. Nu kör jag bara öppna luftfilter.