Snowmobileträff! Åkersjön v3 missa inte!

Är du intresserad av att deltaga?

• Ja

Röster: 156 80,4%
  • Nej

Röster: 38 19,6%

• Totalt antal som röstat
    194
Status
Stängd för vidare inlägg.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ni som har så kallade gamskotrar o funderar på o komma på träffen men som fundera på o hyra skotrar glömdet ta den maskin ni har jag tror att dom flästa somkommer har inte hopp o lekskotrar utan dom är vanliga toringåkare som vill träffa likasinnade.
Själv kommer jag o sambon med en Yamaha EX 570 II st -93 o det är då inte någon hopp o lekskoter.
Vi som har gamskotrar får väll åka åt vårat håll jag har varit i Åkersjön tidigare o lika så min kompis som följer med.
Hans sambo är från Sörli i Norge o hon är mer eller mindre uppväxt i Åkersjön.

Så vi som inte vill eller kan hoppa o leka kan väll bilda ett gäng o åka ihop det tycker jag vore kul.

Naturligtvis följer både termos smörgåsar stekpanna för ev kolbullar med tendsticker o en vedsäck för grillning lite korv ev lite o dricka (alkoholfritt).

Varför jag åker är ju naturligtvis för skoteråkandet men även för o få nya ideer för mitt jobb inom SNOFED som miljöansvarig ni kommer o känna igen mej o har ni frågor o funderingar så är det bara o dyka på mej (hälst i nycktert tillstånd).

Last edited:

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Instämmer med skoterhasse.Ska bli fantstiskt roligt att träffa så många liksinniga skoter tokar.Men om alla har med sig murrika smörgåsar och te fika,då tar jag med mig börsen :blink1: Nä nu börjar man bli skotersugen det blir nog en premiär tur på söndag.
Hi Hi snart är det dax att åka till åkersjön:hello:

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Nån som har koll om det fortfarande finns platser kvar på hotellet? Måste ta reda på hur jag jobbar 22-24 jan, innan man kan ge klar tecken ( vet att jag jobbar en helg i jan).. Ska göra det nu efter nyår.. :)

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Tråkigt om det inte kommer mera snö,hoppas på bra puderåkning och att det nu finns bra med snö.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
har 2 st bokningar till denna träff som tyvär inte kommer att användas. Skall snacka med åkersjön och se om jag får avboka dom, men tänkte se här föst om något är intresserad utav dom? (om de nu är så att det är fullbokat eller så)

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
har 2 st bokningar till denna träff som tyvär inte kommer att användas. Skall snacka med åkersjön och se om jag får avboka dom, men tänkte se här föst om något är intresserad utav dom? (om de nu är så att det är fullbokat eller så)
Va ska du inte med, jag som sett fram emot att se m8 turbon i action.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
8 dagars prognosen på yr.no ser ju lovande ut, runt 7mm. nederbörd och lagomt kallt innan helgen 22-24.e. Kan ju ändras, men vi får hoppas att det ändras åt mera nederbörd.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
8 dagars prognosen på yr.no ser ju lovande ut, runt 7mm. nederbörd och lagomt kallt innan helgen 22-24.e. Kan ju ändras, men vi får hoppas att det ändras åt mera nederbörd.
Ja jag såg den jag med hoppas på mera än 7mm och att tempen stannar på 10-15 minus med klarblå himmel :becky:

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Nu är prenumerationen betald efter en massa strul rumet är bokat från Torsdagkväll då vi anländer finns någon från snowmobile på plats o behöver hjälp med något kan ni höra av er på min meil.

Hoppas man hinner med en pilsner innan man går o lägger sej.

Status
Stängd för vidare inlägg.