Snowmobileträff! Åkersjön v3 missa inte!

Är du intresserad av att deltaga?

• Ja

Röster: 156 80,4%
  • Nej

Röster: 38 19,6%

• Totalt antal som röstat
    194
Status
Stängd för vidare inlägg.

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Hej. Sammanställde helt vilt lite info från tråden. Crew har väl fullt upp med att fixa...

Då bestämmer vi det... :)

Alltså: Förarbevis skall finnas med, och prenumerationsbevis....
Jag är på och utmanar alla på burktävling...
Det funkar alldeles utmärkt!
10 mil från Östersund rakt ut i djupsnön :rock:

http://www.akersjon.com/ surfa runt där så hittar du det mesta om Åkersjön. Det finns säkert ett gäng bilder på trådskaparen under "galleri" / "Hål of shame" :bootyshake:

Om du inte hänger med så lär jag finnas under "bildserien" efter den helgen :)
Vi fick just Klart med Fjällgården..

V.3, abonnerat bara för oss (om vi fyller de 50 bäddarna).

Fre-Sön i 2-bäddsrum, inkl. 2 frukostar och 2 middagar för 1650 spänn.

Bokningar kan ske först på måndag. Ange att ni är kommer från

Snowmobile. Först till kvarn gäller...
Vi matchar namnet mot prenumerationsmatrisen...

Btw här är hemsidan:

http://www.akersjon.com/
Fredag är det som gäller, normalt kl15, men vi hajjar att det inte är möjligt för alla. Så vi tar ett par bira i baren o väntar in resten. :hello:
Suparbiljett, eller supèbiljett?
:laugh:

Kent säger att det går alldeles utmärkt!
Åk inlandet men töar det så är det ändå ett ispaket på släpet när ni kommer fram tyvärr, jag tar med gummiklubban och hjälper er när ni dyker upp :beer: http://www.hitta.se/Route.aspx#7324725;1835536;Kalix;;Kalix;|7074942;1414270;Övre%20Åkersjön;;Krokom;
Vi sitter just nu och planerar aktiviteter.

Detta blir nog skoj...
Vi fick just Klart med Fjällgården..

V.3, abonnerat bara för oss (om vi fyller de 50 bäddarna).

Fre-Sön i 2-bäddsrum, inkl. 2 frukostar och 2 middagar för 1650 spänn.

Bokningar kan ske först på måndag. Ange att ni är kommer från

Snowmobile. Först till kvarn gäller...

Ring eller maila till Fjällgården Åkersjön.

kent@akersjon.com eller 0645-42035

Last edited:

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Mer...

Vi kommer att ha ett antal testförare på plats, en del kända åkare som ni alla troligen känner till.

Vi kommer att dela upp gruppen på de olika åkarna och sen bär det av!

En del andra riktigt roliga grejjjer ser ut att kunna bli av också...
Sorry! Jag har skrivit fel ang numret till fjällgården, nr är 0645-420 35
och inget annat! :stupid:
jag har kollat lite var förbudsgränsen går,
enligt http://akersjonssk.se/map.php så är förbudet till vänster om ansätten så jag tog fram en mer detaljerad bild med gröna kartan som botten, det lila är skoterlederna och det gula är gränsen för förbudsområdet som ligger väster om gränsen:
http://8ndmug.blu.livefilestore.com/y1p_5xcsSZbcYEUnyeXdtv2nfjkhluINGQB_RRIFUq-Pfjf3EbkPiYH2zIb6avYfb21KWdjVBHoa--5IM_Fm9mherQYW4uCJnVO/förbud åkersjön.bmp

vi kan alltså åka upp på toppen om vi åker till höger om liften och det är också den lättare vägen som man kan ta även med korta skotrar.
den ungefärliga rutten vi kört förut är den prickade vita sträckningen:
http://8ndmug.blu.livefilestore.com/y1pQH3GCPlO3WAuWl-wccmyfBo4k_SA2m_zSrfKx0C96x8XcrdUlw7JLPClebjJB5v-i7gcQTNiCGF4IqR8UeAQo82BTEGupPLx/rutt upp på ansätten.bmp
gränsen går ungefär rätt över toppen så vi måste hålla oss öster om toppen hela tiden.
En annan grejj är att denna kärra och dess team kommer finnas på plats för att visa upp hur det ser ut när 800hk matar på!

Kanske kan vi se om det finns nån skoter som hänger med i axet!?

Som det ser ut nu så kommer hela Snowmobiles testgäng vara på plats, och om det blir fullt hus med prenumeranter så kommer det gå ca 8 personer på en av oss...

Då får gruppen vara med och bestämma hur åkningen skall bli. Det är ju ni som ska ha kul!
Jag kör bara ospårat! :)

Ang tröjor, så har vi just tryckt upp lite grejjer... Ska fotas och sen läggas upp i webshopen...
haha, den duger finfint! Ska bli kul att träffas v3!
Jag har inga synpunkter på saker som är lagliga....
Den som kommer och gasar med högljudda pipor riskerar att bli pippade i skogen.. :)
Webshopen hittar du här
Tjena Stefan, du blir väl kvar iår också?

Vi kommer snart dit, och du måste servera pilsner då.... :ciao:
Fokus på Snowmobileträff sen fokus på skoterns julafton..
Stanna hela veckan vettja!

Åkersjön tillhör ett säkert puderområde :)
Nä varför skulle det blir det? Nä jag bara skojjar SJÄLVKLART skall årets händelse dokumenteras :bigsmile:
Alla kan juh inte åka så att få läsa om det, är det minsta vi kan göra.

Men som vanligt så är bilder, text eller film inte "the real thing" :heh:
Beror på var eller hur du hade tänkt åka men en spade är inte helt fel, vattenflaska är bra när man har slitit och bänt i snön några timmar.
Personligen så brukar jag ha med en chokladkaka och en liten termos med varm dryck. Det nya jag lärde mig i helgen var köttbullar, tack Jerry för tipset :ciao:

Ang. boendet så ser vi till att det kommer ut info om vad man ev måste ha med sig.
BOKNING Fjällgården:
Anette Åhlén &
Kent Halvarsson Tel: 0645-420 35
Fax: 0645-420 36
Åkersjön 2710 Mobil: 070-640 03 37
830 60 Föllinge bokning@akersjon.com
http://www.akersjon.com/index.asp?PageName=Bokning
Vi har satt ihop ett program, som kommer aviseras snart.
Mack finns några 100 meter från hotellet, tar kort.
Det finns 95 ,ASPEN miljö bensin och diesel.
Fre kväll kl 20:00 samlas vi på hotellet.

Lö morgon kl. 08:00 frukost, 09:30 startar aktiviteter.

Frukost ingår i priset liksom middag.
Är det här ett officiellt program för snowmobilträffen då får ni nog engagera er lite mera än så det skapar mera frågor än ger svar.
Tror att det är möjlighet till lunch på hotellet....

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
prenumerationsbevis = kundnummer är det de som står på plasten på tidningen? då är det de första jag slänger.det måste ju gå att kolla på namn eller persion nr också eller?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.154
986
113
Stora Blåsjön
Skulle vilja ha lite bättre info om programmet nu...

eller ska man bara åka upp och friåka som vanligt?
Har även mailat till Patrik men det verkar inte finnas något intressa att svara :(
Så snart skiter jag i dethär.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Skulle vilja ha lite bättre info om programmet nu...

eller ska man bara åka upp och friåka som vanligt?
Har även mailat till Patrik men det verkar inte finnas något intressa att svara :(
Så snart skiter jag i dethär.
Kan bara hålla med, har tagit semester på fredag, ordnat barnvakt över helgen så vi kommer att åka upp hur som helst tidigt fredagmorgon och det publicerade programet tänker jag inte ens utala mig om. Nu har ju jag nära till åkersjön och hade förmodligen åkt upp o va sett träff eller inte men jag förstår er långväga gäster men ni som ska bo på hotellet kanske har fått mer info angående helgens aktiviteter? än vi som har eget boende.....

Last edited:

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Vi har inte hört ett ljud har smsat till Jimmy o han skulle prata med Dick så vi får hoppas att det händer något snart man funderar ju när man har bjudit in till en träff o man inte kan pressentera i tid vad man bjudit in till.
Programmet borde ha varit klart för minst 14 dagar sedan åtmindstone brukar då vi ha lite framförhållning när vi har aktiviteter i våran klubb.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sorry grabbar, vi har tester i denna vecka och därför har Patrik inte svarat. Han har nog inte ens sett messet.

Ang. programmet, så har vi inte bokat minut för minut, utan som det står ovan så börjar aktiviteterna lör 09:30, med uppdelning i grupper. Vi kommer att i dessa grupper väga, accelerationstesta och höghastighetstesta era och våra skotrar. Lunch kommer att finnas att köpa på hotellet. Kaiser Racing finns också på plats med sin Terminator II formula offroadbil, och kommer att köra nere på isen. När detta är klart, vilket är svårt att beräkna tid på, så kommer vi åka tillsammans. Kvällen tillbringas i samkväm i baren eller bubblet i relaxen, för de som vill det. På kvällen blir det också filmvisning i baren.

Söndagen så är det frukost och sen åker vi i de olika grupperna under förmiddagen.

Jag hoppas denna information är tillräcklig, och jag ber om ursäkt för att vi har varit dåliga på att informera.

Det går också att ställa specifika frågor här i tråden om ni tycker att det saknas nått.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Mmm.... Känns lite fundersamt att sätta iväg 66 mil med billen enkel resa utan att veta vad som är planerat.

EDIT: Kom ju ett litet program några sekunder innan jag klicka iväg ovanstående. :)

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Det blir livemusik på lördagens kväll också, och så finns möjlighet att köpa T-shirts, pikètröjor och kollegetröjor också om nån önskar det...

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Sorry grabbar, vi har tester i denna vecka och därför har Patrik inte svarat. Han har nog inte ens sett messet.

Ang. programmet, så har vi inte bokat minut för minut, utan som det står ovan så börjar aktiviteterna lör 09:30, med uppdelning i grupper. Vi kommer att i dessa grupper väga, accelerationstesta och höghastighetstesta era och våra skotrar. Lunch kommer att finnas att köpa på hotellet. Kaiser Racing finns också på plats med sin Terminator II formula offroadbil, och kommer att köra nere på isen. När detta är klart, vilket är svårt att beräkna tid på, så kommer vi åka tillsammans. Kvällen tillbringas i samkväm i baren eller bubblet i relaxen, för de som vill det. På kvällen blir det också filmvisning i baren.

Söndagen så är det frukost och sen åker vi i de olika grupperna under förmiddagen.

Jag hoppas denna information är tillräcklig, och jag ber om ursäkt för att vi har varit dåliga på att informera.

Det går också att ställa specifika frågor här i tråden om ni tycker att det saknas nått.
Kolla vad enkelt det var bra.
Vi är några som åker upp i Morgon eftermiddag vill ni så kan vi försöka sammanstråla i Östersund på Macdonalds i Odensala o följas åt upp till Åkersjön.
Vi lurar på o göra en tur redan under Fredagen troligen upp till Rörvattnet med lunch på hotellet i Rörvattnet sen lär det nog bli en Jäger på mitt rum o lite bastu innan middagen.
Det vore ju kul om flera hänger på under fredagen det blir bara vanlig turing åkning för våran del.

Det är väll öppet på Hotellet i Jänsmässholmen dock lite osäker på menyn.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Kul att ni ordna me livemusik också, syns på fredag :hello: Pizzabuffe å pilsner e aldrig fel efter att man burit yamaha på dan:whistle:
Det här låter kanon, se det som träning hemi det finns de som lyfter skrot på gym vi får iaf vara ute o få friskluft när vi styrketränar:biggrin1:

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Jag och Engström plus några fler åker skoter från Krokom 11:30 på fredagen, är det andra som har tänkt åka skoter upp så är ni välkommna att haka på.

Status
Stängd för vidare inlägg.