Höja en srx

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
"Syst3m" . Har du bara höjt bak? Inte flyttat ner nått i mitten?

Mvh patrik
Boggien är sänkt hela den, men framdämparna och fronten är original, det menade jag. Inte jag som höjde min skoter, men det är drop brackets till de bakre fästena och sen är det borrade nya hål till övriga boggiefästen.

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Vad är egentligen bästa sättet att gå tillväga på för att höja framvagnen på en skoter? Funderar på att göra det så småningom.

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Boggien är sänkt hela den, men framdämparna och fronten är original, det menade jag. Inte jag som höjde min skoter, men det är drop brackets till de bakre fästena och sen är det borrade nya hål till övriga boggiefästen.
Övriga innebär ju främre då...altså sänkt både fram och bak;)

Summer sucks

Medlem
8 nov 2009
36
0
1
Luleå
Jag tänkte höja min med brackets 6cm på bakre fästet och flytta ner det på mitten 2cm!
tror ni det funkar?
Gick med på forumet igår verkar vara insatt folk här!

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Jag tänkte höja min med brackets 6cm på bakre fästet och flytta ner det på mitten 2cm!
tror ni det funkar?
Gick med på forumet igår verkar vara insatt folk här!
Det främsta fästet ska vara ungefär hälften så långt ner som det bakersta. Så sänker du 8 cm ibak så ska du sänka 3,5-4 cm längst fram. Har ingen aning om mer, men så är principen iaf.

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Det känns dock som att det borde bli dåligt skidtryck om man "sänker" alla fästen. Det bakre någon cm och det mittersta fästet 40-50% av det hade jag kört på. Rätta mig om jag har fel.
Jag skall snart sänka ner min boggie och då lär man ju få veta hur det funkar i praktiken.

slinken

Välkänd medlem
1 sept 2009
206
1
16
påtal om höjning. Har höjt min v-max fram ganska mycket. Blev riktigt bra, men var ut ochtestade och skidtrycket blir ju mycket större.

Har släppt allt som går på balataremmarna.

Men Måste nog borra nya hål för fästningarna längst fram så man får ner boggien.

Håller det att borra nya hål i chassit om man borrar där förstärkningsplattan sitter?

Ska också skaffa justerbara kontrollstag som kasnke hjälper till lite med matttrycket!

Är tacksam för svar !

mvh kalle

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Bästa sättet är absolut att byta bort boggien och framdämparna då dom är totalt värdelösa på SRX. Gjorde denna mod på min före detta SRX med F7 boggie och fox racing clicker framdämpare skillnaden blev som natt och dag.

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Bästa sättet är absolut att byta bort boggien och framdämparna då dom är totalt värdelösa på SRX. Gjorde denna mod på min före detta SRX med F7 boggie och fox racing clicker framdämpare skillnaden blev som natt och dag.
Och vi som inte har pengar i överflöd att lägga på en 11 år gammal skoter går på budgetmetoden: göra det man kan med det man har. :beer: