Boggien är sänkt hela den, men framdämparna och fronten är original, det menade jag. Inte jag som höjde min skoter, men det är drop brackets till de bakre fästena och sen är det borrade nya hål till övriga boggiefästen."Syst3m" . Har du bara höjt bak? Inte flyttat ner nått i mitten?
Mvh patrik
Övriga innebär ju främre då...altså sänkt både fram och bakBoggien är sänkt hela den, men framdämparna och fronten är original, det menade jag. Inte jag som höjde min skoter, men det är drop brackets till de bakre fästena och sen är det borrade nya hål till övriga boggiefästen.
Jao. Beror ju på hur man menar med fram och bak. Trodde man mena framdämparna och sånt...Övriga innebär ju främre då...altså sänkt både fram och bak
Det främsta fästet ska vara ungefär hälften så långt ner som det bakersta. Så sänker du 8 cm ibak så ska du sänka 3,5-4 cm längst fram. Har ingen aning om mer, men så är principen iaf.Jag tänkte höja min med brackets 6cm på bakre fästet och flytta ner det på mitten 2cm!
tror ni det funkar?
Gick med på forumet igår verkar vara insatt folk här!
Och vi som inte har pengar i överflöd att lägga på en 11 år gammal skoter går på budgetmetoden: göra det man kan med det man har. :beer:Bästa sättet är absolut att byta bort boggien och framdämparna då dom är totalt värdelösa på SRX. Gjorde denna mod på min före detta SRX med F7 boggie och fox racing clicker framdämpare skillnaden blev som natt och dag.
Dämparna passar inte något vidare med det övre fästet... Har funderat på de men det skulle bli dyrt i slutändan ändå. :argh:finns en snubbe som säljer viper boggie och viper framdämpare för 3000:- finns i våran egna köp och sälj del