Köpte en Rev 800 powertek -06 i sommras. När jag nu testkörde den på första snön så funkade den inte som den skulle.
Syndromet är att den på värkar gå för snålt på låg och mellanregistret. När man från tomgång gasade upp till runt 5500 tusen varv ville den dö. Tomgången är även ojämn. Om man småpumpade på gasen och kom över detta register så gick den hur bra som helt på det högre registret.
Fick då tanken att lågfartsmunstyket var igensatt och därför plockade jag isär förgasarna och gjorde ren dom och blåste ren munstyckena. (storleken på lågfarten var 17,5 dvs orginal)
Efter det blev det bättre men ändå inte bra. Tyder på begränsad bränsletillförsel eftersom det blev bättre efter rengörning. Men eftersom jag har läst att 05 och 06 Powertek är snålt bestyckad orginal på låg och mellanregístret så tror jag att det är de som är problemet.
Ska inhandla och testa 25 i lågfartsmustycke i morgon så får jag se om det blir bättre.
Jag har ringt 2 olika skotermekfirmor och beskrev problemet och jag fick samma svar att det måste vara lågfartsmunstycket.
Får ni också samma uppfattning att det är långfartsmunstycket som lär bytas till ett större eller är det något annat som spökar?
(kompen är på 11 kg på båda cylindrarna och insugnsgummina är hela och alla pakningar täta)
Syndromet är att den på värkar gå för snålt på låg och mellanregistret. När man från tomgång gasade upp till runt 5500 tusen varv ville den dö. Tomgången är även ojämn. Om man småpumpade på gasen och kom över detta register så gick den hur bra som helt på det högre registret.
Fick då tanken att lågfartsmunstyket var igensatt och därför plockade jag isär förgasarna och gjorde ren dom och blåste ren munstyckena. (storleken på lågfarten var 17,5 dvs orginal)
Efter det blev det bättre men ändå inte bra. Tyder på begränsad bränsletillförsel eftersom det blev bättre efter rengörning. Men eftersom jag har läst att 05 och 06 Powertek är snålt bestyckad orginal på låg och mellanregístret så tror jag att det är de som är problemet.
Ska inhandla och testa 25 i lågfartsmustycke i morgon så får jag se om det blir bättre.
Jag har ringt 2 olika skotermekfirmor och beskrev problemet och jag fick samma svar att det måste vara lågfartsmunstycket.
Får ni också samma uppfattning att det är långfartsmunstycket som lär bytas till ett större eller är det något annat som spökar?
(kompen är på 11 kg på båda cylindrarna och insugnsgummina är hela och alla pakningar täta)