nej, du kan ju mappa in den för coldperfomance då du förbränner renare samt får en jämnare gång = gyllenbruna stift. /Tomas
nå har själv kört en med den mappningen och det går inte att jämföra, satan vad hårt dom går då fast det är en polaris /Tomas
prova kör med br8es istället för br9es stift, har inte ätit ett stift sen jag bytte.. min gjorde just detta på min rmk 700 dragon.Hej.
Någon som vet om det skall sitta andra stift i assaulten efter att kolvar och topp är bytt?
Min verkar tydligen skjuta ett stift efter en par mil. Tänkte om det kanske skulle bytas till några andra stift?
Tacksam för svar.
//Robin
Att motorlampan blinkar är indikering på spikning och neddragen effekt, slutar motorn spika så höjs effekten igen. Lysande lampa visar på att motorstyrningen inte klarade av att häva spikningen och då går den i i "felsäkert läge" och drar ner ordentligt och då krävs det att motorn stannas av och startas om igen för att full effekt ska fås igen. Spikningsindikeringen är nytt med mappen som kom i sommar och har inte funnits förr.Min har precis varit inne på update och i början tyckte jag den gick mkt renare men nu när jag kört in den ordentligt å börjat gasa lite mer så har jag upptäckt att den bluddrar och klipper lite då & då.. var ute å körde idag å plötsligt tappade den all ork å lät som att den skulle till å nypa och motorlampan (engine check) började lysa.. stannade skotern och startade den igen å då gick den helt plötsligt som den skulle igen.. Har inte hunnit leta felet än så jag vet inte vad det beror på men nåt fel på mappningen verkar det då vara iaf.. Däremot så kan jag säga att både 600cfi och 800cfi går mkt bättre å äter mindre stift om du sätter dit NGK BR9EYA istället för skräp champion som sitter där original. Bytte till NGK i min när den gått 50-60 mil och har kört på såna sen dess (320 mil nu) och den går betydligt renare å bättre med NGK stiften.
Så gör min switchback typ, ligger på jämn gas och när jag trycker fullt så tar det nån millisekund innan det händer nå och då smäller det till i avgasröret och den bludrar lite, sen kommer effekten. Alla delar är bytta som ska bytas och har nyaste mappningen också....Lite jobbigt men verkar få leva med det.Min har precis varit inne på update och i början tyckte jag den gick mkt renare men nu när jag kört in den ordentligt å börjat gasa lite mer så har jag upptäckt att den bluddrar och klipper lite då & då.. var ute å körde idag å plötsligt tappade den all ork å lät som att den skulle till å nypa och motorlampan (engine check) började lysa.. stannade skotern och startade den igen å då gick den helt plötsligt som den skulle igen.. Har inte hunnit leta felet än så jag vet inte vad det beror på men nåt fel på mappningen verkar det då vara iaf.. Däremot så kan jag säga att både 600cfi och 800cfi går mkt bättre å äter mindre stift om du sätter dit NGK BR9EYA istället för skräp champion som sitter där original. Bytte till NGK i min när den gått 50-60 mil och har kört på såna sen dess (320 mil nu) och den går betydligt renare å bättre med NGK stiften.
pratade med mekanikern på polarisåterförsäljaren i piteå i måndags. han sa att man får leva med detta tills nästa mappning kommer då han pratat med polaris samma dag om detta problem, dom är på g med en ny men vet ej när den kommer. mvh jensSå gör min switchback typ, ligger på jämn gas och när jag trycker fullt så tar det nån millisekund innan det händer nå och då smäller det till i avgasröret och den bludrar lite, sen kommer effekten. Alla delar är bytta som ska bytas och har nyaste mappningen också....Lite jobbigt men verkar få leva med det.
Okej, tack för svar! och sry om jag gick utanför ämnet. (A)pratade med mekanikern på polarisåterförsäljaren i piteå i måndags. han sa att man får leva med detta tills nästa mappning kommer då han pratat med polaris samma dag om detta problem, dom är på g med en ny men vet ej när den kommer. mvh jens
Jasså? Kommer åf höra av sig till mig lr måste jag kontakta dom? köpte den som den är så vet inte hur det går till.Nya mappningen kom igår.
Att motorlampan blinkar är indikering på spikning och neddragen effekt, slutar motorn spika så höjs effekten igen. Lysande lampa visar på att motorstyrningen inte klarade av att häva spikningen och då går den i i "felsäkert läge" och drar ner ordentligt och då krävs det att motorn stannas av och startas om igen för att full effekt ska fås igen. Spikningsindikeringen är nytt med mappen som kom i sommar och har inte funnits förr.
Vad gäller tändstift så kör jag med orginalstiften till assaulten och har inte släckt ett enda ännu på 200 mil. (och inget slocknade heller på D7an på 240 mil)
Så gör min switchback typ, ligger på jämn gas och när jag trycker fullt så tar det nån millisekund innan det händer nå och då smäller det till i avgasröret och den bludrar lite, sen kommer effekten. Alla delar är bytta som ska bytas och har nyaste mappningen också....Lite jobbigt men verkar få leva med det.
Men boxen är jävligt bra! jag har min, med en dynotech mapp, det är märkbar effektskillnad. dag och natt i skillnad på bl.a. i oljeförbrukning, bränsleförbrukning och i gassvar med mera! den är värd sina pengar enligt mig, för då får man som man vill ha det och slipper springa hos handlaren och få halvtaskiga epa godkända grejer som inte ger tillräckligt med effekt ;-)Låter exakt som min, fast jag upplever det mer som att den "duckar" istället för bluddrar, dvs att den får för lite, mestadels på mellanregistret och när man gasar-släpper och gasar igen, då tvekar den lite. Pratade med en som satt powercommander 3 och slp-rör på sin och han hade ökat bränsletillförseln på mellanregistret med 20-30% och dragit ner lite på topp. Problem solved enligt honom. Fast man tycker detta ska åtgärdas av tillverkaren själva, man ska inte behöva köpa en box för flera tusen till en ny skoter bara för att få den att gå som den ska..