Assault 800 -09/-10

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
var och provade en lite längre sväng med nya mappningen idag! de var helt klart mer å köra med! bluddrandet fanns kvar! men inte alls lika farligt! ringde till återförsäljaren och sa att den fortfarande bluddrar lite men han sa att de kommer alltid finns kvar.. han sa dock också att de skulle vara mer å åka me! och de känndes verkligen!
Jag har också fått nymappningen till min sb. Den bluddrar också fortfarande men bara ibland när den känner för det :O inte som förut när man kunde ligga vid 5000 rpm och veta att nu bluddrar den om jag trycker fullt. Upplever inte min nå piggare tyvärr, den varvar en aning mer vid jämn fart än innan mappningen (max rpm har inte ändrats).

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
har haft samma bluddrande i mellanregistret på min D7:a, pc3:an avhjälpte problemet med en ny mapp.. Monterade därefter br9eix stift på den, det var inte samma maskin efteråt. rent och fint, ryker knappt, 200 rpm sänkning i tomgång, går mycket lättare och mycket mycket jämnare på tomgång, mycket rappare gassvar, känns som att den förbränner soppan sjukt mycket bättre nu, för att inte tala om motorn hur den svarar på mellanregistret. :)

22 apr 2008
0
0
0
Kör en -09 Assault. Min går som alla andra. Helt underbar skoter med bra effekt efter senaste mappen. Dock med bluddret kvar, men det jobbar Polaris på. Vad för andra problem finns det? Någon nämnde veka chassin? Jämfört med vadå? En Ski Doo?!?!?

Tycker det är fantastiskt hur man kan skippa en modell som har en tvekan i mellanregistret för att köpa något som allmänt känt spränger remmar till höger och vänster om man tycker om att gasa. Detta med vevaxelhaverier som följd. Vet ett flertal personer som råkat ut för detta och Ski Doo tar inte på sig ett skit.

Snacka om att se upp för att snava över stubben och kliva rakt utför ett stup istället.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
varken hcr:en eller xrs:en är samma som assaulten.. :) climb maskiner mot backcountry hopp och lek maskin.
Där har du fel :)

Arctic Cat HCR 8 är motsvarigheten till Assaulten. Den heter ju, Arctic Cat HillClimb Racing. Den har titan axlar i boggien, bredare framvagn, tror det är titan fjädrar i dämparna också. Åsså är den förstärkt mer än vanliga M8an.
Och det är samma med Summiten. Fast där vet jag inte vad som skiljer riktigt förutom förstärkningar och andra dämpare.

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
Där har du fel :)

Arctic Cat HCR 8 är motsvarigheten till Assaulten. Den heter ju, Arctic Cat HillClimb Racing. Den har titan axlar i boggien, bredare framvagn, tror det är titan fjädrar i dämparna också. Åsså är den förstärkt mer än vanliga M8an.
Och det är samma med Summiten. Fast där vet jag inte vad som skiljer riktigt förutom förstärkningar och andra dämpare.
Håller inte riktigt med, men ok. Assaulten har ju som en helt annan mattlängd än dessa andra två. Framvagn ok, de har bred framvagn allihopa, bättre dämpare, mer förstärkt, men fortfarande ingen assault.. Dom efterapar i vissa led, men jag tycker ändå som att a-c:n och summiten går mer åt backtävlingarna i staterna istället för att gå mot det assaulten är känd för. Summiten till exempel eftersträvar marktryck i framvagnen, vilket hrmpft, inte assaulten verkar göra. A-C:n är väl åt samma håll men kanske inte riktigt på samma sätt. :)

Booonie

Välkänd medlem
17 nov 2007
190
0
16
Luleå
idag har jag varit och kört några mil.
bluddrandet vdi 5000rpm har minskat.
nu kommer det bara ibland.

ubbeh

Medlem
24 jan 2010
16
0
1
idag har jag varit och kört några mil.
bluddrandet vdi 5000rpm har minskat.
nu kommer det bara ibland.

är samma på min! men indikeringslampan för check enigne lyser när de går tungt hela tiden! någon med samma problem?

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
har haft samma bluddrande i mellanregistret på min D7:a, pc3:an avhjälpte problemet med en ny mapp.. Monterade därefter br9eix stift på den, det var inte samma maskin efteråt. rent och fint, ryker knappt, 200 rpm sänkning i tomgång, går mycket lättare och mycket mycket jämnare på tomgång, mycket rappare gassvar, känns som att den förbränner soppan sjukt mycket bättre nu, för att inte tala om motorn hur den svarar på mellanregistret. :)
jag montera oxå br9eix stifen på min 800cfi -09och upplevde att skotern gick jämnare genom registret.

Jenson88

Medlem
17 jan 2010
46
0
1
Borgafjäll
Tack för alla kungliga svar!

Jag tänkte välja att inte köpa någon skoter i år, men fick ett kanon-pris på en Polaris dragon IQ 700 -08. (Korta modellen) med 44mm kammar :)

Tack för all er hjälp! :D

Lovar att ta massor med puderbilder från borgafjäll v.10 och lägga in :cool:

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
å jag har kört 260mil med min o den går som en klocka, en del verkar ha otur!

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
Vad gav du och när kommer den? Grymt sugen på en Sb Assault med 44 mm matta..
fick ge 139900 dom skulle komma strax före jul var det sagt...det vart en oragne rackare kommer bli grymt tror jag synd på sb att den bara har 34as kammar standard men man kunde få en 54 för 8000 dvs snowchecken som följer med

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
fick ge 139900 dom skulle komma strax före jul var det sagt...det vart en oragne rackare kommer bli grymt tror jag synd på sb att den bara har 34as kammar standard men man kunde få en 54 för 8000 dvs snowchecken som följer med
Ännu mer synd är det att rmk Assault inte finns som kortare än 155". Men det går ju säkert att montera en 44 för snowchecken också.. :)