LEDJOBB

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Förresten såg bar en nätsladd på "parkeringen" den mindre, var är den andra????
Ingen aning?

Jag hoppas den "stora" nätsladden är på plats i morrn..:eek:hwell:

Det var den jag tänkte använda.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Ena nätsladden står lutad vid ån efter att man kört ner för den branta delen just innan man kör under 97:an
kvar sedan bärgningen av vikingen.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Vad avser skyltar skall jag se efter vad jag har kvar från förra året i skyltväg. Om inte annat så tillverkar jag några pilskyltar med lite text på, så att folk vet vart leden leder.............:ciao:

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Om någon är ut imorgon så har jag varit och vänt framme på platsen där sunderbyn har brukat möta upp.
Körde upp för gruvberget via nötmyran-kraftledningen mot sunderbyn-mot stugan-tillbaka till gruvberget.
nu är det ordentligt trampat ca 2,5 meter brett hela vägen.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hankke, bra jobbat idag.

Ska jag skita i att åka dit i morrn med Vikingen?

Inte lönt..?

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Vore bra om du åkte tur och retur dit med vikingen och kombisladden och trampar till där det kan finnas lite snösträngar kvar.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hmm, ok men jag tror jag kör nätsladd.

Hade som siktat in mig på det.

Ska köra ospårat lite sen mot unbyn (lilldammen + vägtrumman i svackan mot Bodön) och vända.

Hinner jag ska jag sladda hela Sävastån uppåt också, ända där den börjar.

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Vad avser skyltar skall jag se efter vad jag har kvar från förra året i skyltväg. Om inte annat så tillverkar jag några pilskyltar med lite text på, så att folk vet vart leden leder.............:ciao:
Jag tänkte även på röda kryss...? Får vi skruva i träd eller måste det spättas ner stolpar??
Jag kan gärna sätta upp lite skyltar om jag bara får veta vad som gäller och vart det finns material..
// Jörgen

Nu kanske röda kryss inte är så aktuellt när leden är dragen/körd men jag vet att vi tidigare på säsongen fick leta oss ner på myren bla.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Det är bättre att bara nyttja kombisladden på den sträckan som jag kört eller endast köra med vikingen utan något efter.
Nätsladden äter sig igenom det som hunnit bli hårt under natten och resulterar i löst spår.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Det är bättre att bara nyttja kombisladden på den sträckan som jag kört eller endast köra med vikingen utan något efter.
Nätsladden äter sig igenom det som hunnit bli hårt under natten och resulterar i löst spår.
Japp, ok det är noterat.

Åker jag ditåt trampar jag bara med Vikingen.

Sen tar jag nätsladden på resten av ledsystemet.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
:Cry: å jag måste jobba imorgon. inge skoteråka på flera dagar som det ser ut just nu

Kör försiktigt L-O kan vara vatten på isarna på älven också

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Vilken dag...

Tillbaka efter 5 timmars sladdande.

Åkte till Arnes och hämtade Vikingen.
Tog lilla nätsladden.

Tung att köra idag. Massor av snö lade sig på toppen av gallren.
Fick slita som f-n för att komma lös och vända flera ggr.

Resultatet blev dock bra om man fick upp lite fart.

När allt funkade idag blir jag såhär glad..:cheesy:

Sladdade runt en halvtimme innan första dramat började..Styrstången gick av mitt i allt :hmmmm2: Nu var jag utan styrning helt...:argh:

Den hade mattats av helt enkelt. Gissa hur kul det var att köra tillbaka hela vägen till Arne utan styre:mmph:

Tack och lov för Arnes Maskin i Sävast. Han tog in skotern i garaget och lagade allt.

-Som ny, ut och kör!!

Passade på att byta sladd, det gick för tungt med nätsladdarna. Tankade på OK i Sävast.

Leijonbacken ner från Åberget. Ett bombsäkert ställe att fastna med sladden. VARJE GÅNG!!!!:rant:

Summering:
Sladdat, Arne-Golfkullen-Båthamnen-OK- Gruvberget -Åberget-Reningsverket- Hängbron.

Alla sladdar är tillbaka på samlingplatsen.

Vikingen har 3/5 kvar i tanken.

Nu ska jag ta en dusch!!

Last edited:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ja, det är skoj.

Alla som håller på i klubben gör lika bra jobb.

Dom är lite dåliga på att ta bilder bara ;)

Jag har alltid gillat att fota, därför är kameran alltid fickan.

Sen så vill jag visa var medlemmarnas pengar går.

Att hålla igång Vikingen är en stor kostnad i klubben.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Strålande L-O, du kan kallt räkna med fortsatt förtroende :):)

Hur angrep du Lejonbacken på returvägen? jag som är av en försiktig natur brukar köra vägen tillbaka för att undvika backen (har kört fast i backen ett par ggr med kombisladden)

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Strålande L-O, du kan kallt räkna med fortsatt förtroende :):)

Hur angrep du Lejonbacken på returvägen? jag som är av en försiktig natur brukar köra vägen tillbaka för att undvika backen (har kört fast i backen ett par ggr med kombisladden)
Jag hissade upp bladet max.

Fastnade 20 meter från toppen... Kopplade lös Vikingen, handvände sladden, for upp på toppen och vände.

Hakade på sladden och körde ner igen.

Tog vägen upp. Längs vägen mötte jag två hästtjejjer. Jag stannade Vikingen i god tid och slog av. När dom var i jämnhöjd nickade jag sådär artigt man gör, tror ni skatorna ens tittade åt mig...:mmph:

-Nähä, skit i det då ropade jag...

Måste ge en eloge till den som sladdade Åberget sist, det var hur slätt som helst under den nyfallna snön. BRA jobbat.

Förresten, jag haffade en traktorchaffis idag, fick han till att skotta bort snöhögen längs leden vid Lillgärdan mot OK. Thanks!!

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
hmmmmmmmm kanske den backen lämpar sig för den packaren som jag har tillgång till då och då..den med 4 band

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
hmmmmmmmm kanske den backen lämpar sig för den packaren som jag har tillgång till då och då..den med 4 band
Ja, det vore ju världsklass.

Den backen är inte att leka med, speciellt på våren då det smält och sen frysit till is..

Mer dubb till Vikingen :spider:

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Var ute på en sladdsväng idag, Arne-Paradisön-Gruvberget

Ett litet tips, säkert inget nytt men ändå, för att fylla gropa/ojämnheter sakta ner farten rejält över dessa annars så hinner inte snön lämna bladet