LEDJOBB

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Var ute på en sladdsväng idag, Arne-Paradisön-Gruvberget

Ett litet tips, säkert inget nytt men ändå, för att fylla gropa/ojämnheter sakta ner farten rejält över dessa annars så hinner inte snön lämna bladet
Najs.

Fortfarande väldigt mjuk snö va?

Eller har det frusit ihop nå?

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Nog är det mjukt alltid men ändå ganska befogat att sladda mest för att få full bredd på leden, har väl snöat ca 15cm sen sist det blev skaddat där

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
skall se hur långt ner mot sävast min proffs packare kan köras, skall försöka ta mig fram till skidspåret och tillbaka imorgon förmiddag.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Kanoners!!!

På toppen av Leijonbacken har vi några stenar som sticker upp, på fel ställen längs leden.

Tror både skotrar och sladdar kör på dessa.

5900 l/c-95

Välkänd medlem
5 feb 2007
206
0
16
Boden
Var idag till kojan vilket kanon jobb Hans-E!! körde på bästleden, Det enda man måste gör är att skylta lite mer o markera upp lede på Nötmyran! Kul med en förening som lever!!

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Hej! Åberget inkl lejonbacken är trampad och klar, hoppas det blir kallt så det får frysa till.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hej! Åberget inkl lejonbacken är trampad och klar, hoppas det blir kallt så det får frysa till.
Väldsklass!!! :eek:

Vilken tillgång du är för klubben :clap2:

Å en rejält bra vän också.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Jag och Hans-Erik har gjort en rejäl sladdrunda idag

Som jag ser det så har vi det mesta under kontroll vad gäller våra leder just nu, det är nästan så att Vikingen borde få rast ett par dagar

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Hej! Jag har satt ut "ris" på Nötmyran för att markera var leden går så att den lättare hittas om det driver igen.

opel blitz

Medlem
5 feb 2010
40
0
1
Sävast
Hej alla! Jag har just kommit hem, tog nätsladden och körde Gruvberget-Nötmyran t.o.r.
Det är ju en mycket bra led!

opel blitz.

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden
Jag o tanten har precis kommit tebax från stugan, rensade upp lite skräp runt om stugan och plockade ihop o sopade inne.

Leden från gruvberget var kanon.
Hoppas det blir lika fint väder nästa helg och att man får komma ut i tid.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Hej! Jag trampar upp leden från gamla sävastvägen via nötmyran mot sunderbyn-skoterstugan samt mot flarken hållet efter kraftledningen imorgon, breddar ut leden där det går och behövs. samt lite övrigt för sugna skoterförare

dvs inget behov av att sladda ikväll

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej! Jag trampar upp leden från gamla sävastvägen via nötmyran mot sunderbyn-skoterstugan samt mot flarken hållet efter kraftledningen imorgon, breddar ut leden där det går och behövs. samt lite övrigt för sugna skoterförare

dvs inget behov av att sladda ikväll
Låter kanon!!!!!!!!!!!