LEDJOBB

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Om alla skotrar jag mötte idag blivit nya medlemmar skulle vi fått ihop 59 nya medlemmar till klubben.
Tja en ny blev det idag ialla fall... har precis betalat medlemsavgiften.

Tack för pratstunden under kraftledningen //P. :)

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
:ciao:Inte illa av en gammal gubbe som jag att hitta ett guldkorn bland 59, bara 58 kvar att få hit...........

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Lånade en snowmover som jag drog efter leden.........
den fungerade bra dock är den lite för lätt i baken, dvs den glider ut åt sidan om den möter på hårdare snö.

Men väldigt följsam och bra att dra bakom, även i lössnö

arR2

Aktiv medlem
4 mar 2010
78
0
6
Bodsvedjan
:cool: Vilken sladd du byggt runar, mycket bra särskilt idag när det var lite hårt river bra och tömmer i groparna. Har sladdat till åberget ,bodsvedjan, ok sävast där jag tankade, skoterstugan och fram till sunderby leden.
Fredag tänkte jag sladda eller köra ved till stugan med timmerdoningarna vi får se vad som behövs. 09:00- 14:00
Vikingen vill stanna när man styr fullt åt höger det kan vara någon elsladd som är för kort, hann ej titta på det idag.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
:cool: Vilken sladd du byggt runar, mycket bra särskilt idag när det var lite hårt river bra och tömmer i groparna. Har sladdat till åberget ,bodsvedjan, ok sävast där jag tankade, skoterstugan och fram till sunderby leden.
Fredag tänkte jag sladda eller köra ved till stugan med timmerdoningarna vi får se vad som behövs. 09:00- 14:00
Vikingen vill stanna när man styr fullt åt höger det kan vara någon elsladd som är för kort, hann ej titta på det idag.
Mycket bra jobbat Arto
Jag har inte ännu vågat mig på Lejonbacken med den nya :), tog du vägen tillbaka ?? Eller gick det att ta ekipaget uppför backen

Jag har gjort en kortis, två vändor till Gruvberget samt till Börsttjärn
Gruvbergsleden har behov av skytteltrafik med sladden :(

Har för avsikt att köra stugan- "vår" kraftledning samt "sunderbykraftledningen" som vi har på vårat område i morgon em

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Hej! Jag har varit med snowmovern från mig till ok-över Åberget lejonbacken och sedan tillbaka.
Drog några extra vändor efter att man kommit upp från ån mot ok, breddade leden lite extra där.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej! Jag har varit med snowmovern från mig till ok-över Åberget lejonbacken och sedan tillbaka.
Drog några extra vändor efter att man kommit upp från ån mot ok, breddade leden lite extra där.
Såg spåren efter dig, har du borta några kladdhjul på movern?, spåret var väldigt smalt, mindre än 1 m såg det ut som

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Har ni hittat felet på Vikingen?

Den verkar sjunga på sista versen... :(

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
den är ca 120cm bred, det kan kasta tillbaka snö om man har sidoskyddet upphissat, har kört med den uppe då det varit många hårda gupp och kanter som den skavt mot annars, då den är av plast.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
den är ca 120cm bred, det kan kasta tillbaka snö om man har sidoskyddet upphissat, har kört med den uppe då det varit många hårda gupp och kanter som den skavt mot annars, då den är av plast.
Ok då fattar jag, blev lite konfunderad när jag vet att den smalaste movern är 120cm men dina hjulspår var knappa metern

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag på em sladdat med "rivjärnet" Arne-skoterstugan-vår kraftledning samt hela "sunderbykraftledningen" inom vårt område

På många ställen blir det så slätt och fint att man får lust att sätta upp några skyltar "skotertrafik förbjuden" :) :)

Det går dock rejält tungt emellanåt spec. när man breddar leden och får med sig mycket snö, å andra sidan så blir man av med snön i första bästa grop :)

Ca 1/2-3/4 tank i Vikingen

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
OK. Bara så att man inte blir stående där ute.

Längtar efter att åka ut och jobba.

Fast detta med att vara pappa tar mer tid än jag anat.

Nåja, vi är ju många härliga sladdare i klubben som håller uppe fanan.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
:hello:Ibland undrar jag om det är någon som inte vill att vi skall ha släta fina leder, just när alla leder är genomkörda, hårda släta fina superbra att glida runt på, då dimper det ner mer snö som gör att det återigen blir samma som innan.
Det som är bra är att har vi tur så sjunker snön runt omkring lederna ihop och de med exem i gastummarna kanske kör där istället.