Skulle göra en liten service i tisdags kväll tänkte jag, t.ex byta stift, ojla i kedjehus, rengöra avgasportar och sånt. När jag lossade första avgasporten tyckte jag att kolven såg lite latjo ut. Kollade lite extra på mittencylindern och den såg inte alls vacker ut. Ok, dags att riva av toppen. Hoppsan! Det var ingen vacker syn.
Inte nog med det, 3 av 4 motorfästen var lösa varav ett hade gått av.
Nåja, bara att bita ihop. Nya kolvar beställda, topp från en skrot kom idag och en cylinder inköpt av Viperhauck.
Har dessutom ett hellsike att få lös gamla cylindrarna, det har ärgat kring bakre pinnbultarna där rörbussningarna sitter. Har fått lös 2 men den på variatorsidan sitter som berget. Spolade i rejält med rostolja så det får stå och dra ett tag nu.
Inte nog med det, 3 av 4 motorfästen var lösa varav ett hade gått av.
Nåja, bara att bita ihop. Nya kolvar beställda, topp från en skrot kom idag och en cylinder inköpt av Viperhauck.
Har dessutom ett hellsike att få lös gamla cylindrarna, det har ärgat kring bakre pinnbultarna där rörbussningarna sitter. Har fått lös 2 men den på variatorsidan sitter som berget. Spolade i rejält med rostolja så det får stå och dra ett tag nu.