Kör med 410huvud, Luftmunstycke 0,9, Låg 35. nålen 3# och bränsleskruven på 1 varv ut.
Den dagen var det -3 och här ligge vi ca 200möh.
Går fint på högre varv och full makaron och tar inte märkvärt mycket soppa. Hård ledkörning samt lite bus ca 3l/mil.
Men på lägre farter så vill den bluddra. fullgasstart så bluddrar den tills den kommit upp i varv.
Så är det jag vill försöka komma ifrån.
Tips på vad jag ska göra? Skuva in bränsleskruven? släppa ner nålen?
Eller ska man rent av bestycka ner lågfarten?
Nu var det juiofs varmt den dagen. Och har inte kört maskinen då det varit kallare än -6.
Så vet inte hur den går då.
Då man inte har hållit på med bestyckning så mkt förut så känner man sig lite osäker.
Den dagen var det -3 och här ligge vi ca 200möh.
Går fint på högre varv och full makaron och tar inte märkvärt mycket soppa. Hård ledkörning samt lite bus ca 3l/mil.
Men på lägre farter så vill den bluddra. fullgasstart så bluddrar den tills den kommit upp i varv.
Så är det jag vill försöka komma ifrån.
Tips på vad jag ska göra? Skuva in bränsleskruven? släppa ner nålen?
Eller ska man rent av bestycka ner lågfarten?
Nu var det juiofs varmt den dagen. Och har inte kört maskinen då det varit kallare än -6.
Så vet inte hur den går då.
Då man inte har hållit på med bestyckning så mkt förut så känner man sig lite osäker.
Last edited: