rmk pro 800 155" 2011

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
Nu har fått hem dom justerbara vikterna från usa och plockat på dom lite brickor ska bli kul att se hur mycket fel man har i teorin och hur det verkligen blir i praktiken , men snön ser ut att lysa med sin frånvaro så man får fortsätta att sitta i garaget o funder på olika variator setups innan man får testa dom i verkligheten...
 

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
Nu har fått hem dom justerbara vikterna från usa och plockat på dom lite brickor ska bli kul att se hur mycket fel man har i teorin och hur det verkligen blir i praktiken , men snön ser ut att lysa med sin frånvaro så man får fortsätta att sitta i garaget o funder på olika variator setups innan man får testa dom i verkligheten...

Vars beställde du i från och vilket kit?
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
Nu är rmk assaulten provkörd och den funkar riktigt bra inga buggar eller något annat strul , gassvaret är riktigt bra trots en rå motor , nu är det bara att vänta på mer snö så man får köra in maskinen sen börjar det roliga pysslet med variatorerna där tror jag att det finns en del att hämta det kommer att bli en rolig vinter,.... ......nästan 3dm snö i sundsvall nu.................
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
har varit o kört 5.9 mil idag o mina första intryck både positiva o negativa det enda negativa är att den värkar vilja gå lättare varm än min gammla rmk 600 -08 om tex om du kör efter ett spår (skoterspår) men nu till det positiva så har den inte dragit kvarts tank på 5.9 mil vid inkörning mest ospårat 3dm snö det tycker jag är bra motorn går väldigt bra inget att klaga på förutom att det vill gå lite varm
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
har varit o kört 5.9 mil idag o mina första intryck både positiva o negativa det enda negativa är att den värkar vilja gå lättare varm än min gammla rmk 600 -08 om tex om du kör efter ett spår (skoterspår) men nu till det positiva så har den inte dragit kvarts tank på 5.9 mil vid inkörning mest ospårat 3dm snö det tycker jag är bra motorn går väldigt bra inget att klaga på förutom att det vill gå lite varm
Ska bli intressant att se om det är någon skillnad mellan Pro RMK och vanliga RMK'n som jag beställt. Den har ju dubbla kylare...
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
var ute och testade assaulten lite nu när det kommit lite blötsnö och det skjuter på riktigt bra nu när man får lite fäste, det blir en rolig vinter ....:nod::nod::nod:
 

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
har varit o kört 5.9 mil idag o mina första intryck både positiva o negativa det enda negativa är att den värkar vilja gå lättare varm än min gammla rmk 600 -08 om tex om du kör efter ett spår (skoterspår) men nu till det positiva så har den inte dragit kvarts tank på 5.9 mil vid inkörning mest ospårat 3dm snö det tycker jag är bra motorn går väldigt bra inget att klaga på förutom att det vill gå lite varm
Min har tagit halv tank på 5,3 mil dock i 5dm snö men med lite led, är det sån skillnad på assaulten och rmkn? mattan eller är det bara körstilen som avgör? varmgång känner jag igen när man kört led men tror att det ger med sig allt eftersom skotern blir inkörd!?