rmk pro 800 155" 2011

E

ejwbegysv

Nice. Börjar gilla den skotern mer och mer.

Angående bilden, testat att ha skotern i färg och bakgrunden som den är?
Nu är vi lite off topic här... det var gula lampor i tunnenln så färgerna blev helt fel.. därav s/v
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
nej men när jag inte shimsat låg vikten fel på rullen pga att supertipp vikten har en helt annan profil än 10 vikten och nu ligger skivorna närmare remmen än tidigare vilket gör att man får inte det där rycket, kör du oshimsade supertip då smäller variatorn i hop vid ca 5000 rpm för att sedan sjunka till 4100rpm när skivorna går mot remmen dessutom ska korset shimsas när man kör supertip på polaris enl tillverkaren jag shimsade med polaris 0,50 shims vilket är 1,27mm och det funkar bra.
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
10 mil idag =), fick deT felet, men det var bara att starta om, och sen så spände jag på mattan för den rappade.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Måste fråga, har inte ens tänkt tanken förrän ikväll när jag tittade på extra remmen. Finns det inget fäst för en extra rem under huven? :s
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
snygg bild mr ejwbegysv.. känner igen den från nånstans..
googlade och hittade originalet i färg, förstod vad du mena med jobbigt med gult ljus på den


:ciao:

hoppas de blir en kanonsäsong!
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Ska ta premiärturen med min imorgon, dock en vanlig RMK och ingen PRO. Det jag nu sitter och funderar över är vars man ska placera regskylten? Var ut i garaget och tittade men hittade inte riktigt någon lämplig plats, bästa alternativet jag kom fram till är uppe på rutan men hur snyggt är det :s Tips på placering?
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag har inte en RMK, men jag klippte av Reg plåten och klistrade den innanför rutan, på framsidan av instrumentpanelen, i en svagt V-formad stil.

Hoppas du fattar vad jag menar..
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Jag har inte en RMK, men jag klippte av Reg plåten och klistrade den innanför rutan, på framsidan av instrumentpanelen, i en svagt V-formad stil.

Hoppas du fattar vad jag menar..
Polisen här hemma var inge glad på mig att min reg-skylt satt på insidan av rutan (alltså klistrad på framsidan av instrumentpanelen) på en SKS jag hade. Höll på att åka på böter för att han tyckte den syntes så dåligt på håll då det blev reflexer i rutan. Han släppte mig mot att jag lovade att skicka efter en ny skylt och sätta den på utsidan av rutan.
 
E

ejwbegysv

snygg bild mr ejwbegysv.. känner igen den från nånstans..
googlade och hittade originalet i färg, förstod vad du mena med jobbigt med gult ljus på den


:ciao:

hoppas de blir en kanonsäsong!
Haha... ja jag vill ha den gul :)

Här är en bättre...med blixt...
IMG_4049.jpg
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Hurpass tuff ledkörning tål en pro-rmk 800 ?
det verkar vara bra dämpare på den iaf :O) jag har inte hunnit köra så många meter med min ännu pga snö brist :(
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Nog tål den väl rätt hård led körning, men är vickig i kurvorna osv.
Men den är ju inte alls byggd föratt gå efter led, då har man köpt fel maskin.

Jag körde lite led för några veckor sen, rätt hård var leden, körde kanske 2-3 km efter den föratt ta oss tillbaka till bilarna och redan då var tempen upp i nästan 70 grader.
Så kan ju tänka mej om man ska ut på nån lång tur efter leden med kälke bakom att den vill gå varm.
Kanske ska tillägga att de var utan isrivarna som följde med, inte föratt de borde ha nån betydelse men..
 
Last edited: