rmk pro 800 155" 2011

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Om man vill uppgradera stötdämparna på en pro rmk vilka ska man välja då ? Jag vill ha sånna som man kan ljustera komp ocg retur på med clicker rattar !!
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
jo 143 känns ju sjukt mycket, men samtidigt så lagrar ju mätaren vad maskinen vart uppe i ?

givetvis vet jag att maskinen aldrig kommer komma upp i 143 mph, men man frågar ju sig vad som görs med maskinerna innan leverans :p hehe kanske måste fråga ÅF :p

Kollade polarens oxå den stod på 30 mph när han hämta ut sin.

I manualen står iaf att service ska göras vid 24 mil, kan ju iofs vara vettigt att lämna in den så får dom gå igenom och se så allt stämmer,

När det gäller varitor setup, vilka vikter ska dom leverars med? och vad bör man köra med?
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
Jag ska testat 10 68, 10 70 och 11 66 tror jag, min varvar ju typ 8500 och det e ju inte som det ska vara, ska ju varva 8250.
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Klämde med dubbla platttänger... Först en gång en bit ifrån oljetråget, sen en mellan första tången och oljetråget. Plopp, så var den bubblan borta :)
Pallade under vänsterskidan och klämde bara lite med fingrarna på slangen vid behållaren så försvann bubblan direkt!
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja !

Vad menas med "Max 130 km/h" som det står på displayen om man blåstas lite i menyn ?
Är det den högsta hastigheten man uppnått lr vad inkörningsprogrammet spärrar motorn till?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
det är högsta hastigheten som är kört med skotern,
på min stod det 143 mph när jag hämtade ut den :p
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hur ska man ställa in fjädringen för att få skidorna att lätta från snön ?typ när man ska över ett dike osv?
jag har lättat på förspänningen på den bakre bogiedämparen. Och ökat på den främre samt ökat på skiddämparnanån cm,
Detta hjälpte lite men jag vill ha mindre skidtryck :).
Hur mycket skidorna lättar beror väl på fästet oxå.
 

xabdx

Välkänd medlem
12 dec 2009
154
0
6
Du ska minska på fjädrarna i framvagnen för mindre skidtryck.

Hur många har problem med misständning/"kvamning" när man ger full gas vid ca 5000 rpm?
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
Du ska minska på fjädrarna i framvagnen för mindre skidtryck.

Hur många har problem med misständning/"kvamning" när man ger full gas vid ca 5000 rpm?
Jag har haft det men jag bytte plugg och kör på 95 det blev mycket bättre. Men frågan e ju, är det bara min skoter som varvar nästan 8500 och känns ganska slö ?
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Ni som skruvatbort krängningshämmaren på erra pro rmk ! Kör ni med standard fjädrarna fram ?
Jag har spännt fjädrarna fram till max, men jag tycker att skotern "dyker"i nerförsbackar nu ?
jag väger 90kg och jag tycker att den bakre dämparn känns lite för hård på "min"läget på fjädern.


Jag funderar på om skidorna har för grundköl ? Dom greppar dåligt i lössnö!
Är pp bättre ? Dom har ju som en böjdkant längssidorna och ordentlig köl ! Vad tror ni ?
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
jag kör med 95 Pluggen, dock så undrar jag hur det blir om man kör på 95 plugg och tankar 98:a, har ej testat det.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
jag har kört med 95 ( etanol pluggen) och tankat 98, har funkat bra, byter nu till 98 pluggen så det ska bli intressant att se om det är nån skillnad.

har någon här problem med ett vinande metalliskt ljud från skotern? ingen aning vart det kommer ifrån, läst på nått annat forum att det kunde ha med bromsskivorna att göra,