rmk pro 800 155" 2011

E

ejwbegysv

Jo har hört samma själv från tekniker på Polaris... Har dock ej varit ute och kollat själv än.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Läste på ett annat forum om deT.

"Och det här med dET är nog mest troligt
Kärvande ves ventiler!
Det är enormt mycket konserverings olja
I dom nya maskinerna och i kombination med
Bättre toleranser (tightare)på ves ventilerna
Klibbar dom igen lätt då dom är nya
Och ännu värre blir det med fel olja
Och xtra inkörningsolja i bensin.... "
okay, behöver man själv göra något åt detta eller löser det sig efter några tankar.

Ingen annan som upplevt något metalliskt missljud? känns som att det kan komma från varitorn, lite skramlande skrapande ljud?

3 mil efter gropig led blev det idag, måste säga att den går ju förvånansvärt bra för att vara en lång maskin, dock upplever jag att den packar lite väl mycket is i boggien.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Tror de där går till sej efter någon tank. Min har varnat för deT en gång när den var ny, aldrig sen dess.
okay, har haft 2 varningar, men de som stör mig mest är de där ***la oljudet, ska dock ta den till nå varmgaraget i veckan o tina av den, samt gå igenom allt, känns ju lite oroväckande att folk har haft problem med luft i oljeslangar osv, vet dock inte om detta kan medföra några större problem?



Kan hända att jag åker på att fixxa mattan, tror den sitter lite snett eller nånting,

Hur går din annars?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
jo blir att kolla de där för moi imorgon oxå,
så får man hoppas på att grejjerna håller i vinter :)
 

Pjelle

Aktiv medlem
12 nov 2006
64
0
6
Hur många mil tycker ni man ska köra in den innan man börjar hålla full mutter lite läääängre stunder?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
skummade idag igenom manualen för maskinerna, ser ut som att första service är redan vid 24 mil?
Måste man in med maskinerna redan då?
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Har kollat lite extra bakom kåporna på 800'an efter frågetecknen ang. oljeslangarna! Slangen ut från behållaren ligger förvisso ovanför en vass kant, men det är ändå ca 10 mm ifrån och det är ju nära utloppet så risken att den ska kunna fladdra så det nöter är nog inget problem. Sen ser den övriga dragningen helt OK ut, inga tvära böjar osv.

Däremot så såg jag när jag kikade vid behållaren att det är en liten luftbubbla i oljeslangen! Borde egentligen inte ha nån betydelse men det känns ju ändå inte riktigt bra att det är luft i oljeslangen. Hur får man bort den tro? Vicka skotern tillräckligt för att den ska stiga upp i behållaren eller?
 

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
Har gått ett stift vid kallstart och lite fiffel med gasen. Vad är det för stift som sitter i den? -28 ute så jag orkade inte börja kolla:)
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Har kollat lite extra bakom kåporna på 800'an efter frågetecknen ang. oljeslangarna! Slangen ut från behållaren ligger förvisso ovanför en vass kant, men det är ändå ca 10 mm ifrån och det är ju nära utloppet så risken att den ska kunna fladdra så det nöter är nog inget problem. Sen ser den övriga dragningen helt OK ut, inga tvära böjar osv.

Däremot så såg jag när jag kikade vid behållaren att det är en liten luftbubbla i oljeslangen! Borde egentligen inte ha nån betydelse men det känns ju ändå inte riktigt bra att det är luft i oljeslangen. Hur får man bort den tro? Vicka skotern tillräckligt för att den ska stiga upp i behållaren eller?
Klämde med dubbla platttänger... Först en gång en bit ifrån oljetråget, sen en mellan första tången och oljetråget. Plopp, så var den bubblan borta :)
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Nån som vet om man måste in med maskine redan vid 24 mil`?

Såg idag att det som max var kört med min maskin var 143 mph, undra vad ÅF ghort med den innan jag fick den :p
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
är nog bara att mätaren inte stod på noll när du fick den..
våra freerides stod på mellan 150 och 160.