E
okay, behöver man själv göra något åt detta eller löser det sig efter några tankar.Läste på ett annat forum om deT.
"Och det här med dET är nog mest troligt
Kärvande ves ventiler!
Det är enormt mycket konserverings olja
I dom nya maskinerna och i kombination med
Bättre toleranser (tightare)på ves ventilerna
Klibbar dom igen lätt då dom är nya
Och ännu värre blir det med fel olja
Och xtra inkörningsolja i bensin.... "
okay, har haft 2 varningar, men de som stör mig mest är de där ***la oljudet, ska dock ta den till nå varmgaraget i veckan o tina av den, samt gå igenom allt, känns ju lite oroväckande att folk har haft problem med luft i oljeslangar osv, vet dock inte om detta kan medföra några större problem?Tror de där går till sej efter någon tank. Min har varnat för deT en gång när den var ny, aldrig sen dess.
Klämde med dubbla platttänger... Först en gång en bit ifrån oljetråget, sen en mellan första tången och oljetråget. Plopp, så var den bubblan bortaHar kollat lite extra bakom kåporna på 800'an efter frågetecknen ang. oljeslangarna! Slangen ut från behållaren ligger förvisso ovanför en vass kant, men det är ändå ca 10 mm ifrån och det är ju nära utloppet så risken att den ska kunna fladdra så det nöter är nog inget problem. Sen ser den övriga dragningen helt OK ut, inga tvära böjar osv.
Däremot så såg jag när jag kikade vid behållaren att det är en liten luftbubbla i oljeslangen! Borde egentligen inte ha nån betydelse men det känns ju ändå inte riktigt bra att det är luft i oljeslangen. Hur får man bort den tro? Vicka skotern tillräckligt för att den ska stiga upp i behållaren eller?
228,8 kmh.Enligt min åf så är den vid 50 mil.
143 mph lät väldans mycket vad blir de i km/h