rmk pro 800 155" 2011

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Den hänger sig inte mer än att den får hög tomgång, och det är mer irriterande än farligt.

Ja det finns att sätta navelsträng på dom, det har jag satt på min iaf när jag tog bort knappen på styret.
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
någon annan som upplever att maskinen känns lite trött när man lägger ner i riktigt djup snö? samt att den vill tendera i att dyka när man lättar på gasen, har vart nära att ligga på näsan några gånger när jag släppt på gasen lite
Känner igen detta, en kompis flög över styret första gången han prova skotern :D jag upplever det dock inte som någor problem.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Känner igen detta, en kompis flög över styret första gången han prova skotern :D jag upplever det dock inte som någor problem.
Finns det något att göra åt detta?


För övrigt gjordes första service idag, dom hittade inga problem på skotern, felkoderna som fanns lagrade var inget att oroa sig över, hade något att göra med inkörningsprogrammet som var för kort?

De senast 25 milen har skoter i de hela rullat på utan större problem, någon tvekning men ingen motorlampa, dock när jag körde hem den från ÅF så började motorlampan lysa:p
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
har kört dryga 40 mil med min maskin, nästan bara puderkörning och är sällan snål på gasen. Mätte under en 12 mils pudertur en förbrunkning på 3.2liter milen. Kikat på stiften också, gyllenbruna!
Polaris har lyckats nu!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
har kört dryga 40 mil med min maskin, nästan bara puderkörning och är sällan snål på gasen. Mätte under en 12 mils pudertur en förbrunkning på 3.2liter milen. Kikat på stiften också, gyllenbruna!
Polaris har lyckats nu!
hur känns variatorerna?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
har kört dryga 40 mil med min maskin, nästan bara puderkörning och är sällan snål på gasen. Mätte under en 12 mils pudertur en förbrunkning på 3.2liter milen. Kikat på stiften också, gyllenbruna!
Polaris har lyckats nu!
inte dåligt, hade ju vart trevligt om man själv hade legat på den förbrukningen=)
har du ändrat något på din maskin eller är den helt stock?

men som någon annan sa, har man råd att köpa sig en leksak för 130 papp så har man råd att tanka den oxå.

Det tråkiga är ju att man inte tar sig så långt på en tank innan man måste vända :p
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
har en pro rmk assault. den har gått 130mil snart. gjorde en långtur på 30 mil fram och tillbaka till vårt resmål så fick vi spåra det mästa. när vi kom fram tankade vi med ett resultat på 3,0 liter milen. samma väg hem och vi tankade när vi kom hem med ett resultat på 2,1 liter milen. måste jag säga är skit bra för en sån här maskin. Assault mattan är ju ingen lek å dra runt tycker att bensinförbrukningen är riktigt bra. hur långt har ni andra hunnit köra med era makiner?
 
E

ejwbegysv

Hej Gott folk..

Vill att ni alla tar en nogran titt på era fotsteg på nya RMK PRO-RIDE chassiet och kontrollera om ni hittar några fel..

Utan att säga för mycket (kommer i bloggen och ev. i tidningen) så har vår långtestskoter ett allvarligt problem med fotstegen...
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Nepp.. värre än så... problem där man står med fötterna..
råkade ut för det problemet idag (tror jag du menar), sparkade rent fotstegen och hade samtidigt kåpan borta.
Inte lite snö man sparkar upp på variatorerna! Råkade slira lite rem pga det idag.. (och säkert råkat ut för det tidigare)

ska göra om den fotholken lite..
 
E

ejwbegysv

För att tala klarspråk:
IMG_4649.jpg

Kommer att skriva endel om detta, men vill veta om fler är drabbade... Jag har även sprikor på några ställen....

Mer om detta när polaris har fått chansen att svara på endel frågor.. :hand:
 
Last edited: