rmk pro 800 155" 2011

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vad skulle vara annorlunda? Jag hoppas att dom inte ändrar ett skvatt till nästa år. För det här är den BÄSTA skotern som finns direkt ur lådan. Den beter sig som en värsting mod maskin redan som standard! Grymt nöjd! Sen att jag satte skinz gjorde en redan fantastisk maskin ännu bättre. Ska bli kul att se vad som händer när man får dit turbon, timbersled framvagnen och bygga bort nålarna i framdämparna..
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Vad skulle vara annorlunda? Jag hoppas att dom inte ändrar ett skvatt till nästa år. För det här är den BÄSTA skotern som finns direkt ur lådan. Den beter sig som en värsting mod maskin redan som standard! Grymt nöjd! Sen att jag satte skinz gjorde en redan fantastisk maskin ännu bättre. Ska bli kul att se vad som händer när man får dit turbon, timbersled framvagnen och bygga bort nålarna i framdämparna..
-X2-
 

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Nä precis, efter allt man läst verkar de vara en kanon-maskin. Tänkte mest att de brukar väl förbättra om något skulle visa sig vara undermåligt.. Lutar åt en pro rmk 800 -12
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Om jag fick förendra nått skulle de vara:

-Nytt tändningslås, model rotax
-annan nödstopp
-Kraftigare fotsteg, som är kortare.
- Nonslip drivhjul
- Kraftigare lyftbåge fram
- Smalare lyftbåge bak som inte är hal
 
Last edited:

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Nä precis, efter allt man läst verkar de vara en kanon-maskin. Tänkte mest att de brukar väl förbättra om något skulle visa sig vara undermåligt.. Lutar åt en pro rmk 800 -12
Kan rekommendera den till alla. Kan säga att den fungerar bäst av alla nya maskiner jag köpt. Än så länge. Vill dock vänta till efter säsongen till jag ger fullständig redovisning. Exteriört skulle jag vilja se andra lyfthandtag både bak och fram. I alla fall inte hala. Jag tycker också att manöverpanelen vid tanklocket är lite malplacerad. Där har jag alltid mycket snö. Allt fungerar men, kräver att man stannar för att manövrera. Fotstegsförstärkare skall vara standard. Isrivarna har jag bytt till bättre. Tumvärmaren är lite svag.

Smågrejer för mig. Boka en Pro rmk till nästa säsong du kommer inte ångra dig.
 

HamstaH

Ny medlem
5 apr 2009
4
0
1
Tror ni maskinen lämpar sig att åka 2 om man låter sig få en extradyna tillverkad? Vad jag vet finns det inte extradynor likt BRP's 1+1 men det finns sadelmakare som kan custom-tillverka efter önskemål.
 
29 sept 2009
6
0
1
Jag har problem med att den boggar när man lägger ner den på höger sida. Någon som kommit fram till vad som råder bot på detta problem?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Har samma problem med att de boggar när man lägger ner den på höger sida. Ingen aning vad problemet är.

Har min inne hos ÅF nu, går fett på låga varv, har i princip ingen tomgång, släcker stift på höger cylinder. Varvar otroligt högt, 9 000 varv fladdrade förbi i helgen.

Dom vanliga boggningar är kvar men blir bara mer frekventa. Maskinen känns allmänt svag oxå. Så de ska bli intressant om dom kommer fram till vad felet kan vara.

Misstänker dock att anledningen till att den dör när man lägger ner till höger har att göra med att snö täpper igen burken och den kväver maskin lite. Utblåset sitter lite taskigt till och plåt biten som ska hålla undan snö har lite knepig vinkel ( skyddar inte så mkt) ?
 
29 sept 2009
6
0
1
Jo man misstänkte ju att det hade med det å göra från början. Men då borde det ju vara samma fel på alla. Kör jag med polarens pro så inträffar det aldrig. Har även provat förlänga deflektorn men samma problem kvarstår.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
okay, de är väldigt lustigt hur maskinerna kan bete sig så olika, även jag har vart och provkört polarens, om man jämför den med min, när min gick "bra" så kändes det ändå som 2 olika maskiner, han var otroligt mycket piggare, mkt mer lätt gasa osv, till och med gas reglaget känns tyngre på min.

Åter till problemet med att den dör när man lägger ner till höger, boggar din alltid när du lägge ner till höger? Jag uplever då att det mest händer när de är rikligt med snö, direkt när man rätar upp maskinen går den bra igen.

Är det någon annan här inne som har liknande problem?
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
[video=youtube;o38qColM4ls]http://www.youtube.com/watch?v=o38qColM4ls[/video]
[video=youtube;ftKt4jm2pTI]http://www.youtube.com/watch?v=ftKt4jm2pTI[/video]

La upp 2 små film snuttar när jag å brorsan leker lite i pudret.
 
29 sept 2009
6
0
1
okay, de är väldigt lustigt hur maskinerna kan bete sig så olika, även jag har vart och provkört polarens, om man jämför den med min, när min gick "bra" så kändes det ändå som 2 olika maskiner, han var otroligt mycket piggare, mkt mer lätt gasa osv, till och med gas reglaget känns tyngre på min.

Åter till problemet med att den dör när man lägger ner till höger, boggar din alltid när du lägge ner till höger? Jag uplever då att det mest händer när de är rikligt med snö, direkt när man rätar upp maskinen går den bra igen.

Är det någon annan här inne som har liknande problem?

Precis samma som för dig. När man lägger ner ordentligt där det är lite mer snö så boggar den. så länga man håller någolunda mycket gas så funkar det, men direkt man lättar lite så brölar den.