Varför lindar man pipan? är det för att skydda mot värme på nåt vis eller?, vad ska man använda när man lindar den?:hmmmm2:
Hmmm...Jag vet en som hade det på en motorcykel och dom började ryka lukta bränt och brändes upp, jaja. Tycker det är snyggare om du börjar vid burken och lindar mot cylindrarna.du lägger 1 lager men du lindar lite omlott, lägg dit bandaget fuktat så drar de ihop sig när de torkar. använd handskar är ett hett tips. Och biltemas funkar ypperligt, körde med det på mina duppelpipor på sx:en, funkade skitfint brann inte upp.
300 spänn på Biltema, men ingen större effektskillnad, du märker nog ingetvad kan de kosta, och hur mkt effetkt ger det?...kan va bra och vetahur mkt det ger om man ska lägga ut en massa pengar på det
Grejjen är ju att en vanlig motor kan behöva upp till 15-20 sekunders fullgas innan den ger full effekt, och hur ofta håller du fullt i 20 sekunder?ok så det blir alltså inge mer effetkt än när den är naturligt uppvärmd!?...i sånna fall värkar de ju lite slöseri med pengar för min del som inta har så bra ekonomi ..
Någon som vet nåt annat trimm som är väldigt billigt och som åtminstone ger någon/några hk till?
Biltemas bandage är för brett för att linda pipor med, visst går det men det blir inge vidare..Biltemas alu avgasbandage var inge vidare iaf... Flagnade och såg förjävligt ut efter några månader...
Men tror deras vanliga bandage är helt ok!