"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Det är en Osprey Atmos 25 liter med 2L vätskesystem. Hittade den på addnatures fyndhörna.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
25 L ? är inte det lite stort? Har en 18 L och vill gå ner till 15 L.

Förövrigt är addnature.com världens bästa friluftswebshop!! Handlat mycket där...:bigsmile:
 

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Har tidigare kört med en The North Face Borealis rygga på ungefär samma volym, så för mig var storleken bra. Valet stod mellan Klim krew pack på ungefärliga 27L eller osprey atmos 25L, det föll slutligen på fyndpriset 595:- Så jag är nöjd.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Har tidigare kört med en The North Face Borealis rygga på ungefär samma volym, så för mig var storleken bra. Valet stod mellan Klim krew pack på ungefärliga 27L eller osprey atmos 25L, det föll slutligen på fyndpriset 595:- Så jag är nöjd.
....och som alltid är det ju det som är det viktigaste!
 

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Har betällt ett par handskar, får bara hoppas dom går att "indoktrinera" till skoterkörning.
Skydd på knogar och fingrar är inte fel, fick några feta rapp över händerna förra året av diverse fjällbjörkar som inte var sköna .
Temperatur rekommendationerna var ju inte heller så dåliga för att vara fingerhandskar -26 till -9.
Får hoppas att dom håller för skoterkörning

 
Last edited:

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Temperatur rekommendationerna var ju heller så dåliga för att vara fingerhandskar -26 till -9.
Får hoppas att dom håller för skoterkörning
Återkom gärna med recension när du testat dem i kyla :)
Har så jäkla känsliga händer.
Så kan vara bra att ha koll om det finns några riktigt varma handskar.
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Har betällt ett par handskar, får bara hoppas dom går att "indoktrinera" till skoterkörning.
Skydd på knogar och fingrar är inte fel, fick några feta rapp över händerna förra året av diverse fjällbjörkar som inte var sköna .
Temperatur rekommendationerna var ju heller så dåliga för att vara fingerhandskar -26 till -9.
Får hoppas att dom håller för skoterkörning
Var hittade du dom handskarna?
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
köpte mig en ny dräpare inför vintern :)

Nerdrevad 6kugg
annan variatorfjäder
Slp skidor

nån som har tips på nån bra slutburk, som inte låter så inni helvete?





stoppade även i ett xenonkit



börjar blir fullt i lekhörnan :)

 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
köpte mig en ny dräpare inför vintern :)

Nerdrevad 6kugg
annan variatorfjäder
Slp skidor

nån som har tips på nån bra slutburk, som inte låter så inni helvete?





stoppade även i ett xenonkit



börjar blir fullt i lekhörnan :)

vad har du för en grisbil i garaget då, audi R8?;)

6kugg lät lite överdrivet, en kompis hade en med 5kugg nerdrevat, han dreva upp den 3kugg istället för å få mer tryck, varva helt enkelt ur för fort med för lätt drevning å blev ingen riktig snurr på matta