Det där känner man igen, kompisen säger att enda stället man kan handla på är i Arvidsjaur... i Piteå får man svar att dom inte har för maskinen är så gammal och i Luleå får man vänta en evighet på prylarna...Har inte hört så mycke om dom i kalix. Men gillar inte dom i luleå, tycker dom är dryga och ohjälpsamma = försöker göra så lite som möjligt.
Bla lämnade jag in boggiedämparna till min förra rmk -03 för renovering. Tog typ en månad att få tillbaka dom, och jag kan nästan lova att dom bara putsa dämparna på utsidan. Men dom snacka på om att "vi bytte nästa allt i dämparn" (packningar/ringar och sånt(?))
Det som ska tilläggas är att alla har väl olika åsikter.
I mitt fall visade det sig vara en avskavd kabel samt en bränd säkring som var problemet så inte direkt nån väntetid på grejer skulle jag tro. Men borde man inte ta in maskinen för felsökning direkt ifall man nu skulle behöva beställa nåt? Annars hde de väl i mitt fall blivit 2½ vecka innan felsökning sedan ytterligare nån vecka ev. på att få hem delar? Inte så kul när högsäsongen börjar närma sig i början av mars.När folk klagar på att dom haft inne skotern på rep i verkstad och att det tagit lång tid så kan det bero på att dom har riktigt mycket att göra vilket dom oftast har i verkstan eller att det segar med att få hem beställda res delar från div märken. Så man ska int alltid beskylla just själva företaget när det gäller rep tider för oftast är det just att få hem själva delarna från märkena som tar en jäkla lång tid. och det vet jag av egen erfarenhet
+1 där. Helt värdelöst. När är folk lediga mitt på dagen = på sin lunch!!, förutom att dom har lunchstängt...