Så här har jag gjort med mitt batteri. Har även monterat tillbaka den lilla kylaren.
Attachments
-
132 KB Visningar: 36
Last edited:
Har du monterat själv? Funderade bara, om luftskuvarna har blivit rörda. Vilket dom inte ska.Lite Edit, bestämde mig för att varmköra skotern lite när den stog på chevan i snöovädret -0. Döm av min förvåning då maskin inte startar via fjärren när man står i fönstret. den gör ett försök men verkar inte hålla igång när den får sin första sup.
Detta förvärras med försöken och börjar misstänka stift. går ut och gör ett sista försök med nyckeln och får den tillslut att börja vacka till liv. låter den gå tills mätaren visar 50+ och ser att den håller relativt låt tomgång ca 1300 testar några snappa snäppar på gasen och den tvekar friskt samt tvärdör vid gassläpp. Efter ett tag lägger den sig snudd på 1000, i detta läge är jag relativt övertygad om att ett stift släckt sig eller påväg.
Men testar iaf att ställa all co till org 0, maskinen startar direkt och svarar direkt på pumpgasandet samt dör inte vid släpp och lägger sig nu en bit över 1500 vid tomgång.
Sug på den karamellen, kort sakt gör jag inget mer med bränslet innan jag fått b-lambdan.
Kan nog hända att jag var där, höll till där ganska mycket förut. Nog går det att få fason på en -09 med, min var ju en -09..Skotertoken,
Jag tror bestämt att vi har träffats om jag inte missminner mig?
Förra året var jag en sväng på NTC i Arvids och snackade lite strunt med några i butiken, dom på NTC var schyssta (eller oshyssta) och lät mig provköra en Nytro dom då hade inte, det var en MTX med excell-system och lite småplock gjort.
Sedan 2005 har jag sagt att jag aldrig mer ska ha en skoterjävel för att dom är värdelösa och bara jävlas med allt och alla men.. jag åkte till Kiruna och köpte en Nytro MTX och sitter precis och funderar på att lämna den i Arvids och hämta den 140hk starkare. :heh:
Jag snackade lite och blev i princip avrådd att köpa en -09as MTX av en kille i butiken, och jag köper hans resonemang. Men min budget är inte oändlig och priset blev rätt på en helfräsch 09as enägarmaskin som gått 100 mil, så jag köpte den iallafall. Har varit ut en sväng och den är fan underbar.
Lustigt, dom stiften jag bytte till var med 4. Original med 1. Hade inte en enda tändmiss sen jag satte i dom stiften. Jag tipsade Tnytro om dom stiften, han satte oxå i dom. Då fick han fixa om i variatorerna för den ville börja övervarva. Jag ska kolla upp vad dom heter.Token 2st va de nog på dina stift sånna satt i min nya motor men plockade ur dom å stoppade i orginal med enkel elektrod har aldrig haft tändmissar.
Har inga bra erfarenheter med fler elektrods stift å turbo på bilar då bla..
Fy fan. Det där lät inge trevligt. Jag har varit och gasat på idag. Är så grymt nöjd med hur den går nu.cr10ek är dom 2stiftade som det snackats om ger mer effekt. köpte dom mest för att ge ett annat stift chansen. nu lever maskinen igen.
Men var ett helvete att byta i mörkret i en halv snöstorm när den dessutom är lastad på chevan