Nu är jag skapligt less... Förra helgen när jag SKULLE upp till fjälls o köra skoter så direkt när jag lastade av skotern från släpet så gick den skit så fort den fick laddtryck, de var precis som att den gick in i något slags varvstopp, på under normalt varv, (kanske 6500-7k nånstans gissar jag och kanske 07-08 i ladd) den gick skit o small o levde jävel. ja provade felsöka det jag kunde, men lämnade till slut skotern hos temab som gjorde ett suveränt arbete och konstaterade ganska snabbt att original ECU var skrot, bytte den och skotern gick kanon igen, HEJJA!
MEN, nu i helgen var ja upp igen o körde, hann köra 1,5 dag ca 15-16 mil kanske, och samma symptom uppkommer IGEN?! jag stannar på en myr, öppnar kåpor och kollar lite, besviken stänger jag igen utan att hitta något, men då ja sticker iväg går den som den ska igen, jahapp tänker jag och surfar glatt vidare på dom oändliga orörda ytorna med 1-1,5m puder. men efter kanske 15min körning uppstår samma problem igen, och går aldrig till sig!
Har jag skjutit en till ECU?! och varför? kabelbrott som ligger o jordar till kortis någonstans i kabelhärvan? glapp/fukt i nån kontakt? (har dock kollat alla, och det ser bra ut.) hjälp mig med detta!