Märkte att jag hade lite olja på IQn idag, funderade på hur viktigt det om det är Polaris egna VES Gold olja eller om man kan köra nån racingolja?
Självklart kan man köra på annan olja än original! Att åf säger annat är bara att ignorera!
Jag har kört texaco motex racingolja i 3-4år och det funkar perfekt!
Så man måste köra med den oljan för att garantin ska gälla ?De flesta oljor funkar fin fint att köra på, och det flesta går att användas till motorer med rörliga avgasportar. Jag kör med VES gold bara för att garantin ska gälla, så fort garantin tar slut kommer jag nog byta till lite billigare olja
Har aldrig varit med om eller hört nån som haft problem för att dom inte har kört på sitt märkes REKOMMENDERADE olja.Så man måste köra med den oljan för att garantin ska gälla ?
så har jag förstått det. Annars kan dom säga tex "nä men OK:s olja fungerar inte i våra maskiner, det är våra egna som är rekomenderade och fungerar bäst" (lite hårt draget)Så man måste köra med den oljan för att garantin ska gälla ?
Dom rekommenderar ves,men det står ingenstans att det är ett krav. Bara ta med sig boken och trycka den i ansiktet på dom om dom lipar.:cheesy:Annars kan dom säga tex "nä men OK:s olja fungerar inte i våra maskiner, det är våra egna som är rekomenderade och fungerar bäst" (lite hårt draget)
Knappast. Det var någon annan orsak till det haveriet.En kompis blandade VES olja med Biltemas och de resulterade i en skärning pga att oljan skiktade sig
Draken: Vilken beteckning kör du på oljan? Antar vi ska ha lika olja (jag kör en sb 2010.) Det står inte på ves oljan vad det är i. Kan lika gärna vara Fanta?
Okej då är det kanske bara ett rykte mellan skoterkompisar som går runt! lätt och göra en höna av en fjäderDom rekommenderar ves,men det står ingenstans att det är ett krav. Bara ta med sig boken och trycka den i ansiktet på dom om dom lipar.:cheesy: