Arctic Cat 2012

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
på 91 oktan har Turbo Dynamics nu fått upp orginalturbon med flashad ECU och annan ljuddämpare krämat ut drygt 300hk.

För runt 13000 i svenska kronor har man detta! :p
 
F

frolin92

Hur i helskotta fick den plats där?
På M8an fick jag in reservremmen under dynan, sitter bara med en torx, som man kan ta bort helt och hållet. För de är ju som ett snabb fäste som snäpper fast dynan ändå. :)
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
SERVICE NEWS!!!

2012 F/M/XF 800, alla modeller

2011-11-28

LUFTA OLJEPUMPEN:

Vi har funnit maskiner där oljepumpen varit bristfälligt luftad. Detta kan leda till allvarliga motorskador. Följ instruktionerna nedan för att enklast lufta ur och säkerställa oljepumpens funktion:

1. Fyll oljetanken minst till nivåglaset med APV-olja

2. Lägg maskinen på vänster sida. Eventuell luft i matarslangen går nu tillbaka upp i oljetanken. Sidoläge i minst 5 minuter.

3. Med chassie på vänster sida, skruva bort inspektionsluckan i chassiet framkant.

4. Lufta oljepumpen genom att lossa luftningsskruven några varv. Drag fast igen när ren olja (fri från luft) pressas fram.

5. Sätt tillbaka inspektionsluckan och ställ ned maskinen.

1% OLJEINBLANDNINGEN

Kom ihåg att den första tanken bränsle ska vara inblandad med 1 % APV-olja. Detta ger ett behagligt överskott under inkörningstiden. Kontrollera att oljenivån i oljetanken sjunkit (olja har förbrukats) innan maskinen tankas med rent 98-oktanigt bränsle.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Bra info Zollinger, Ang batteriet ja frågade om tidigare så har jag nu löst det också.

Är detta info som skickats till handlarna?
Undrar om denna infon kommer att skckas till de som redan har maskinen hemma?
Frågade min handlare om luftning av oljepump förra veckan men då hade han inte hört något om det.
Jag läste detta på arcticinsider.com förra måndagen.

 

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Värt att uppmärksamma jooohan`s tidigare inlägg ang o-ring på påfyllningsröret,när man gör ovan stående luftning?
Har thullen eller zollinger kollat o-ringen?Verkar ha koll på det mesta å bra info.
Har ej fått xf än...
 

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Min ÅF ringde mig idag och sa att de fått dessa direktiv, så jag som har skotern hemma skulle göra detta för att vara på den säkra sidan.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Infon kom idag på mail från service Sverige. Är bara synd som alltid att man hinner leverera ut en massa maskiner. För det skickas inget brev till kund. Blir upp till åf att meddela och åtgärda. Angåendee oringen så läkte varken min egna eller f8 an ja lufta idag.
 

jacke550

Medlem
24 okt 2010
30
0
1
Har någon en bild på pumpen så slipper jag fara med de till ÅF. Is inte leta var den sitter..//J