Arctic Cat 2012

edwaard

Aktiv medlem
7 feb 2011
50
0
1
Har hört några rykten om att variatorn ska bytas ut på garanti, som en fix för remproblemen som varit osv. Någon som vet mer?
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Finns en tråd där du kan läsa exakt vad som ska bytas och på vad. Sök på sekundär och du borde hitta den.
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Hur fungerar garantin? måste jag lämna in den för årlig service för att den ska täckas av garanti.
Alltså service utöver de angivna miltalen den ska servas?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
För att garantin ska gälla så är det stämplarna i boken som gäller, varken mer eller mindre.

för att få ny variator så krävs det att du har en 12/13 Arctic, om du har sservat den eller inte spelar ingen roll
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Nån som har en länk till sidan där man kan handla shims till teleskopstyrets glapp?

menar inte plastbussningen utan själva sexkantsstången.

Tack på förhand, orkade inte läsa igenom 177sidor för att leta ifall det nämts.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Någon som vet om dom byter ut mot en komplett variator? tänkt mer om jag var tvungen plocka av mitt variatorkitt (fjäder) i sekundärern och montera original. så man inte blir av med den.
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Är det bara variatorn som ska bytas ut? Inga andra uppdateringar? Varför måste man vänta till jul/nyår för att få denna bytt?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det kommer inte sekundärer förrän efter nyår, så de kan inte bytas innan dess...

Det ska bytas på alla modeller med 800:a samt alla turbomaskiner av årsmodell 2012-2013, (i hela världen som jag förstått...)
Det handlar om många tusentals variatorer som ska fram, vilket tar lite tid...
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Citat från Christian på Storfors Varv i Piteå:

Fått bekräftat idag att alla kommer få nya sec variatorer, kommer utskick via post till alla registrerade ägare av berörda maskiner! delar förväntas komma slutet på dec/början januari.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jag förstår, men är det enbart variatorn som ska bytas? Inga drev, kedjor eller dylikt?
Nej inget sånt.
Vad jag kan minnas är det inga nya bullentiner på -12 och -13 maskiner, förutom sekundären.
Men det finns ett antal bulletiner som kom förra året. Dessa är inte gjorda på alla maskiner än, så kolla gärna upp med åf om just din maskin så att man får allt åtgärdat.