Skoterträff 26/2, Krokom/Östersund m. omnejd

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
Sv: Skoterträff Krokom/Östersund m. omnejd

kan tänka mig att ifall vi tar skoter upp så lär vi nog stanna i Storåbränna för å tanka upp igen.. sen vidare mot lakavattnet. annars kanske vi tar bil och släp å åker direkt upp lakavattnet. skall dock diskutera med chefen (antonol) om de hela. ska ni sätta ett fast datum inom kort? :)

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund

Åkte från Laka och över klumpkojan i helgen som var. Gott om snö såklart, men då har vi vår snälla länsstyrelse som är själva problemet. Otroligt fint och underbar åkning..!

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden

det blir väl den 26:e då.
tycker inte vi ska bestämma för mycket var vi åker under dagen utan vi kan väl vara lite spontana när vi e på plats o se var vi hamnar.
har f.ö. Förbudsområdet inlagt på GPS:en så vi inte kommer för långt :eyebrows: in på fel område ifall Länsstyrelsen skulle vara i faggorna

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Ja då kör vi!!
Lördag den 26/2 träffas dom som vill åka från Krokom på Q8 runt 08:00.
Vi åker via Föllinge till Laxsjö, är i Laxsjö vid 10:00 tiden om allt går som det ska, sen Storåbränna och vidare till Lakavattnet. Tala gärna om vart ni tänkt möta upp så vi kan träffas där på vägen. Verkar inte finnas någon servering i trakterna så jag tar då med nåt att käka själv.

Hoppas på bra uppslutning så detta kan bli en återkommande händelse.

Vilka blir med?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Ska tala lite med Strömsundsgrapparna hur man gör och försöka få tag på nåt åkbart. Nog för att det bara är 3,8 mil till Storåbränna skotervägen, men att ta bilen skulle ge mer skotrande.

Last edited:

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Ev hänger jag också på, har knappt åkt nå skoter alls denna vinter pga husbygge och annat. Har dragit iväg en sväng denna säsong och det var just till OK/Q8 i Krokom så dit hittar jag i allafall :) Men då jag kör RMK a´la onödigt lång så hoppas jag på så mycket åkning utanför lederna som är möjligt

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Jadu Tengil, det verkar bara bli du jag å Engström.... Så vi får se om det blir av.

Kom igen nu, ju fler ju roligare! =)

Last edited:

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
vi blir nog fler än så, det är inte alla som är här o skriver bara, vi har ju mr skoterkändis som finns på plats också...
men det var väl några tidigare i tråden som visade intresse?
och ja! det blir i huvudsak puderåkning förutom resan upp.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Vi kommer alltså att utgå från Q8 krokom kl 8 nästa Lördag.

Vi är i dagsläget minst 4 skotrar som kör därifrån samt några som ansluter där uppe.
vi kommer köra via Föllinge i högt ledtempo och väl på plats blir det i huvudsak ospårat.

kommer också att sätta upp en duell mellan min långtestare Apex xtx mot en Arctic Z1 turbo på olika underlag, även ni andra får vara med o rejsa ikapp ifall ni vill.

skulle vilja veta vilka övriga som vill med?

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
vill jätte gärna med. MEN, har jobbhelg och har fått uppleva den absolut fattigaste månaden i hela mitt liv och bensin är inte gratis.. :'(

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Ok, skoj! Senast fem måste jag va hemma på lördag, men längre än så kanske vi inte blir ute? Om inte annat får jag väl dra hem tidigare än ni andra. Hur är det nu med tankningsmöjligheter längs denna rutt, Storåbränna? Intressant att veta är också om de tar kort eller cash. Käk får man väl ta med sig själv då det tydligen inte fanns någon servering i närheten. Hoppas på bra väder nu då!

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Föllinge och Laxsjö har bensin, om dom har kvar pumpen i Storåbränna får nån annan svara på =)

Föllinge tar både kort och cash, samma i Laxsjö men bara när macken är öppen, annars tror jag att det är automat tankning med cash. Kan ringa på måndag och kolla det samt öppettider.