Skoterträff 26/2, Krokom/Östersund m. omnejd

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Ja tyvärr fick vi många avhopp i sista stund. Men nästa gång blir det till att vara ute lite mer i tid.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Räknar med att den går innan helgen, så skoteråkning blir det väl vilket som :) just nu ligger allt i delar dock...

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Lite filmat blev det också, dock inte så mycket action där heller. Man är ju så upptagen med att köra skoter så man glömmer ju bort å filma och fota när det väl händer något...

[video=vimeo;20447625]http://vimeo.com/20447625[/video]

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Tyvär var jag bekväm o lämnade kameran hemma (lätta det man kan när man åker Yamma;) ) så jag har inga bilder att bjuda på, försöker skriva en målande text istället:

Hursomhelst så blev det En Apex och 3 Rmk:ar som åkte led cirka 8 mil på ganska fina leder upp, Snittfart upp blev 56-57 km/h vilket är riktigt bra snittfart så tempot var bra! en del av sträckan var helt nysladdad så körningen upp var skitkul, i alla fall för mig med ledracer.

Väl uppe fick vi sällskap av En E-tec 800 som för säkerhets skull tog släp upp ifall 3 remmar inte skulle räcka. Nu skulle vi friåka på allvar och vi hittade helt klart fina områden, många sköna backar,drivor och bäckar att hoppa över hittade vi.
En häftig grej var när Tengil här på forumet skulle Highmarka kunde det slutat riktigt illa med ett högt drop på nervägen men han kom precis mellan 2 stadiga träd. synd vi inte fick med det på film.

friåkningsmässigt var jag naturligtvis sämst utrustad men alla körde fast, på lite olika nivåer bara... med än en gång imponeras jag av hur långt man egentligen kommer med Apexen, man fastnar egentligen först när man fegar (160 000 vs fjällbjörk) ska försöka utveckla intrycken i nästa blogg.

då det var kanonväder hade det gått en hel del trafik på lederna under dagen o på hemvägen var det snarare som att köra i en trappa, dock var jag den som hade minst ont i kroppen dagen efter så jag kanske ska tona ner min kritik mot apexfjädringen.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Trots manbortfallet var detta ju trevligt med en lite lagom spontan informell träff så jag har redan 2 förslag på var vi har nästa.

Antingen Gunnarvattnet http://www.snowmobile.se/articles/0910/members/Fredde_puder_20100216_101015/index.shtml med sina massa raviner att busa i eller så kan vi hålla till kring Korsvattnet/mjölkvattnet ovanför Olden, där kan man även övernatta i en fri stuga om man vill köra 2 dagars.

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Jag känner att jag måste köpa mig en längre maskin, eller tjaaaaaaa iaf mer matta vore trevligt så man vågar sig ut på riktigt :D