Skoterträff 26/2, Krokom/Östersund m. omnejd

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Föllinge och Laxsjö har bensin, om dom har kvar pumpen i Storåbränna får nån annan svara på =)

Föllinge tar både kort och cash, samma i Laxsjö men bara när macken är öppen, annars tror jag att det är automat tankning med cash. Kan ringa på måndag och kolla det samt öppettider.
Pumpen i storåbränna hos TJ:S är kvar.......

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Laxsjö Livs & Bensin öppet 9-15 lördagar, finns 95, 96 och 98oktan, bankkorts automat men under öppet kan man såklart betala med cash.

Enligt dom finns det även 98okt. i Storåbränna då de förespråkar det, kan dock inte bekräfta det just nu.

Ser ut att bli hyfsat väder på lördag. Nu längtar man efter lite skön åkning...

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
då lär man ju kunna köpa nåt o käka där då om de kniper.
själv tänkte jag packa lätt, utan rygga.
-en korv o läsk i dynan o kanske lite Jägarsnus (nötter,russin,chokladmix) samt mastercard.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
-en korv o läsk i dynan o kanske lite Jägarsnus (nötter,russin,chokladmix) samt mastercard.
Antar att det är jag som står för kamera då mao. Må ju ändå ha med ryggsäck med spade så nån kan gräva loss dej i skogen ;)

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
haha, Tack men det behövs inte, det jag har i extrakilo kompenserar jag med hk och mod!
-Fan, tänkte ju ha med kamera jag också, kanske sku ta rygga ändå? måste ju ändå ha med stora verktygssatsen till dig ;)

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Precis, en macka el. nåt lär dom väl ha där i allafall, Sen tar då jag med lite kaffe i termos samt riktig snus(grov lös), det står man sig många timmar på :)

palco

Aktiv medlem
11 okt 2009
70
0
6
Östersund
Jag hänger på, men tar bil och släp till storåbränna. Måste ut och testa hur det går med remproblemet på min Summit.
När tror ni att ni är framme i Storåbränna?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Ni får väl se till å ha förjävligt trevligt imorrn då..! :eek:

Jag ställer mig och skruvar Rotax istället.... :becky:

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Trots en massa bortfall hade vi en grym dag med en massa fastkörningar å sjukt bra väder!! ca.25 mil blev det iaf. grabbar :)
Hoppas på bättre uppslutning nästa gång, och tips på tur/åkställe mottages.

Tack!!

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Blev inte många bilder tagna, allra minst actionbilder. Men ett par kan jag bjuda på.
Eftersom inga bildbevis finns så körde inte jag fast en ända gång! :p

Bild 1. Nöjd Apex förare

Bild 2. Konstigt nog brukar den med längst maskin köra fast längst bort från hjälp

Bild 3. En typisk Rotax 800 ägare...

Bild 4. Vy med fastkörd Apex

Bild 5. Storåbränna på morgonen