Falska Yamaha Nytro hos Importexperten - VARNING!

deben1212

Medlem
17 jan 2011
10
0
1
Stockholm
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Tänkte köpa där idag men gjorde en snabb google sök och hittade hit Tur var väl det, Men man blir ju sugen när det är så billigt så blir man girig men jag hoppar nog det där! Tack för varningen
 

deben1212

Medlem
17 jan 2011
10
0
1
Stockholm
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Jag kunde inte hålla mig, Jag var tvungen köpte en fyrhjuling, för tänkte att jag klarar mig utan dom pengarna tills polisen fixar tillbaka dom om det inte kommer nått. Får se vad som händer nu, återkommer i ärendet!

Om det är en bluff får ni betala mig lite för då har jag sparat er slantar;)
 

rotax4ever

Välkänd medlem
6 mar 2008
148
0
16
Boden
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Fick ett nytt mail i kväll, nu godkänner han betalning via internetgirot. Känns ju genast seriösare eftersom han inte får ut en spänn förrän jag godkännt varan. Kommer ändå inte att betala något i förskott utan avvaktar.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Fick ett nytt mail i kväll, nu godkänner han betalning via internetgirot. Känns ju genast seriösare eftersom han inte får ut en spänn förrän jag godkännt varan. Kommer ändå inte att betala något i förskott utan avvaktar.
Se då för fan till att läsa på internetgirot.se så att du inte får andra gironr, medellande eller dylikt. Hört om flera som fått felaktiga uppgifter från en mail address som är falsk men som ser ut att vara från internetgirot.
 
E

ejwbegysv

Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Fick ett nytt mail i kväll, nu godkänner han betalning via internetgirot. Känns ju genast seriösare eftersom han inte får ut en spänn förrän jag godkännt varan. Kommer ändå inte att betala något i förskott utan avvaktar.
Jag förstår faktiskt inte varför ni ska betala i förskott, om han nu får skotrarna i Februari så är dom väl redan på väg hem från USA då? Nej vänta 2 veckor då och köp dom på plats... Kan garantera att han ej lyckas sälja 40st apex på två veckor...
 
E

ejwbegysv

Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Har visst uppdaterat hemsidan nu:
"

Betalning kan ske med internetgirot(internetgirot.se) men priset är då 99 900kr Samma pris som dom kommer kosta när vi fått hem dom!


"
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Måste bara vara lite besser;) förmodligen kommer dom då i en two floor och enligt mina beräkningar med mått så borde det gå in exakt 40 i en 40" ;)
en 40 fotare är styva 12 meter lång. Skotern är 3 meter ganska precis och det går 2 på höjden.
3 meter = 4 skotrar
6 meter = 8 skotrar
9 meter = 12 skotrar
12 meter = 16 skotrar

Gör om, gör rätt! :p

Edit: Ni som fortfarande funderar på att köpa, tänk om!
Ring åtminstone till en Yamahasäljare och skäll ut dom för att dom tar ut 50000:- EXTRA i ren vinst!
Inser ni inte hur dumt det här är?!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Se dem som försökskaniner istället..

Måste inte gnälla!
Då jag vet att mitt "gnäll" sparar in tusentals kronor åt folk och dessutom hindrar en bedragare från att lyckas så skiter jag uppriktigt sagt fullkomlig i vad du säger.
 
E

ejwbegysv

Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Kollade upp adressen lite mer, det står två olika adresser på hemsidan, världens ände 121 och 168... På 121 bor en person med samma efternamn som ägare till domänen för mailadressen iaf..
 
E

ejwbegysv

Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

"Hej Jimmy,



Alla skotrar är sålda har en kund som köpt 6 stycken som jag ska träffa i morgon och går den affären i lås så är dom slut.



Skulle han ångra sig har jag en lista med folk som står på tur men kan sätta upp dig på den om du önskar så ringer jag dig om det finns någon ledig, men räkna inte med det om sagt då alla utom dom sista 6 är betalda.



Kanske tar in ett gäng till men inte förrän nästa år då säsongen snart är slut.



För att svara på dina frågor så.

Vem jag köpt dom av avslöjar jag inte för då kan du ju konkurrera ut mig, men jag importerar dom själv.



Moms måste man betala det sköter posten när dom kommer till hamnen, Skatt eller Tull som du menar betalas inte då det är tullfritt där ifrån jag tar dom.



Jag har COC intyg och alla maskiner är förreggade.

Om någon kund skulle hoppa av i sista sekund kan du självklart köpa skotern på plats av mig i febuari.



Leverans till dig sker med fraktbolag vilket beror på vart du bor eller så hämtar du den själv.



Ha en bra kväll



mvh

Jimmy

"
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Alltså har vi nu bevis på att han inte kan leverera för 89 papp. Någon som fortfarande är sugen?
 

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

om det är en bedragare varför ska han säga att de är slut, har också haft kontakt med han försvarade förskottsbetalningen med att internetgirot håller pengarna 2-3 veckor och då de var inreggade o klara skulle han lätt kränga de för 100k. Nä jag tror faktiskt att det blir några som får en billig skoter. Och handlarna lär ju ha en ganska fin avans här i sverige, I staterna kostar de drygt 9000usd hos handlare och de har väl också lite för att sälja dom så vem vet de kanske inte kostar mer än 60k i inköp med den nu starka kronan
 

Ben-dover

Välkänd medlem
11 nov 2010
124
0
6
Låter ju som ett konstigt sätt att bluffa på, att neka förskottsbetalning och uppmana folk att hämta skotrarna på plats. Känns små svårt att blåsa någon då han hämtar skotern?

Hur vida det är bluff eller inte vågar jag inte säga då jag förmodligen hat fel. Haha
 

deca

Medlem
15 feb 2010
10
0
1
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Om mina snabba sökningar stämmer så har han spelat fotboll i Superettan 2004 med åtvidaberg. Med reservation för fel. Verkar även kludda lite på väggar.