Nu ska nya mappningen visst äntligen vara ute officiellt.:becky:
2008-2010 800 CFI ECU Reflash
Team Tip S-10-04-01
Får hoppas dem har fått till den, då det inte finns någon större chans att hinna provköra den ordentligt något mer den här vintern.:(
???????????
Eller så kan det även ha att göra med att det oftast blir en mellanhand mindre som ska ha sin del av kakan.
Då "piratremstillverkarna"(Dayco/Carlisle, Gates, Mitsuboshi) även tillverkar dom flesta orginalremmarna åt skotertillverkarna.
Det beror helt på hur motorn är placerad i chassiet.
Om man har satt efter XLT orginal cc mått mellan variatorerna så ska orginal remmen funka fint. Annars är det bara att börja måtta och prova sig fram.
Är det någon som har testat SLP systemet på Dragon 700an?
Var det värt slantarna samt vilka vikter körde ni med?
Funkar det bra med vikterna som SLP rekomenderar?
Börjar vara lite sugen och köpa ett system men vill gärna höra lite feedback om det före.
Om du tänker på 06orna så är det färgen & dekalerna. Samt handtagsskydd & clicker dämpare runtom på dragonen som är skilnaderna.
Måste säga att Dragonen var den roligaste skotern jag har kört innan Dragon 700an.
En liten detalj bara.
Dragon maskinerna samt vanliga IQ chassiet (inte crossmaskinen) är samma skoter som Fusionen var.
Det som skiljer dom åt är i stora drag Huven & Buken samt några mindre detaljer.
Finns inte så många andra sått än att slå ner dom knopparna som är i vägen för förstärkarna.
Se bara till att ha ett mothåll på under sidan annars blir det fula gropar (helst en stabil plan järn bit/plåt).