Är korta/kortare maskiner fortfarande iskalla?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.590
457
83
Malå/Adak
Utan att veta till 100% så skulle jag. säga att Enduro har en tuffare shimsning med förstärkningar, som du skriver, än vanliga Rave. Dessutom redan från 2024 4kolvs bromsen.
Rave Enduron har RS-bromsarna redan sen första årsmodellen. Min 2020 har den. Vanliga Raven har väl mer nyligen fått den.

Reactions: Lindgren - BD

Lindgren - BD

Aktiv medlem
12 mar 2019
88
11
8
58
Norrbotten
Okej, tackar för svar ang Enduro, hittade texten nedan gällande en 2023 årsmodell.

Skillnader på Enduro mot den vanliga Rave RE 600 R:
Chassi: Rave Enduro 600R: Har ett förstärkt chassi för att klara av tuffare terräng och racingförhållanden.
Rave 600R: Har ett standardchassi som är optimerat för ledkörning.
Fjädring: Rave Enduro 600R: Utrustad med KYB 46 HLCR Kashima-stötdämpare för bättre hantering i tuff terräng.
Rave 600R: Har en något mjukare fjädring som är anpassad för komfort på preparerade leder.
Bromssystem: Rave Enduro 600R: Fyrkolvs RS-bromsar för bättre bromsprestanda under racingförhållanden.
Rave 600R: Standardbromsar som är tillräckliga för ledkörning.
Speciella egenskaper: Rave Enduro 600R: Har aluminium gasreglagehållare, likadant som 600 RS skotercrossmaskin.
Rave 600R: Har standard gasreglage.

Lindgren - BD

Aktiv medlem
12 mar 2019
88
11
8
58
Norrbotten
Det är lite dåligt med begagnade, framförallt maskiner med några år på nacken, tänkte väl inte köpa nytt direkt utan 2018-2022.
Ingen brådska men får se vad som dyker upp när snön faller och många blir sugna på nytt.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.590
457
83
Malå/Adak
EEEEEeeeventuellt ska jag sälja raven, men har inte bestämt mig än.

...hade inte skadat att omfördela lite resurser men den är ju sjukt kul!!!!

Och om vi fortsätter på avdelningen RS-broms så är den ordentligt mycket bättre än standardbromsen! Och efter att ha provat byta matta på båda varianterna så kan jag inte påstå att det är just något jävligare med den ena varianten än den andra, det är fler skruvar med RS -systemet men kanske aningens bättre uttänkt istället så totalen är ungefär lika. Hade dom bara sett till att oket gått skruva loss från okhållaren på plats i skotern så hade det blivit kalasenkelt, men men....

Reactions: Lindgren - BD