Är Lynx -05 så dålig som vissa säger?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
ENordstrom -> Var aldrig iväg häromdagen, men ska iväg imorgon :)

Tysken, hur blev det med bilderna?

Hurpass mycket "bättre" är en 06a gentemot en 05a?
Hittade en fin 06a, och på nåt vis så tilltalar den mig lite mer.
 

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
ENordstrom -> Var aldrig iväg häromdagen, men ska iväg imorgon :)

Tysken, hur blev det med bilderna?

Hurpass mycket "bättre" är en 06a gentemot en 05a?
Hittade en fin 06a, och på nåt vis så tilltalar den mig lite mer.
Då är det bättre du går på en 07a med pps boggien inte mycket dyrare än 06an
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Uppdat. på framvagnen från -05 till -06 var ett stag mellan dämparfästerna. Sa då killen som hade en när jag och en polare var å kollade på den. Gäller en revo 440-05.
Visst var det prat om att Rcg boggien inte funkade så bra i det chassiet?
 

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Nu kommer bilder.












Ang. RCG boggin funkar fint visst, bara man kan ställa in den ordentligt. Tar inte allt för lång tid. Helt underbar skoter tycker då jag iaf.
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Hade hört att boggien inte skulle passa det nyare chassiet så bra innan jag köpte min. Men efter att ha provkört den ordentligt så tycker jag att rcg boggien gör sig bättre i r-evo chassiet jämfört med evo.

Jag tycker också att -06an är väldigt mke snyggare och mer tilltalande än -05an. Men rent körmässigt så är skillnaden liten mellan dem och då kan man överväga om det är värt de där extra 15 tusen kronorna... eller hur mke det nu kan vara :)
 

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Fixade en :)


Har klätt in luftfiltret i strumpbyxor och täckt över de 5 hålen med damsugarfilter :) (För att undvika remdam i spjällhuset och membranen)
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Ska sticka iväg och kika lite hos Lynxhandlaren idag, så får vi se vad jag tycker..
Fortfarande nyfiken på om 06ans dyna passar på 05? :)
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
TyskeN: Det såg skitbra ut!

Trodde aldrig man skulle få till det så bra, hur har du gjort? Du kan PMA beskrivning om du har lust :)
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Nope, inte hunnit.
Ska springa över till Lynx åf som ligger mitt emot mitt jobb idag och titta och klämma lite :D

Kom ut en Enduro SDI för 50 papp på blocket nyligen som verkade fräsch, dock var det extremt lite text så det var svårt att avgöra.

Tyckte nästan det kändes lite väl dyrt faktiskt..?
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
jo såg även jag den och tycker att det var lite väl högt i pris, men såg ut att vara i mycket fint skick, bara en ägare också:)
EDIT. tänkte på den för 51 i älvsborg som kom ut igår
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Taskigt utbud, en 500SS för 48k var det enda som fanns inne i min prisklass.
Den maskinen var helt original och för att passa mig så skulle jag fått lagt på bra många tusen.

Motorn i Enduro Sport (SS) är det en Serie III?
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Serie III har man ju läst så mycket om att man nästan är lite skraj att köpa en? :/

Men så är det väl med de flesta märken, det finns alltid saker som är specifika för just den motorn osv osv.
 

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Kryckan: vad vill du ha för info om min? Hur jag gjorde med dynan? :) sen de där med motorn. Min har nu gått 630mil och jag kollade bakom variatorn om nått fett hade kommit ut men icke vad jag såg, sen går den ju också ruggit fint :)