Är Lynx -05 så dålig som vissa säger?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Frågar man runt så låter det ändå som att dessa maskiner är "trygga" köp.
Nästa maskin jag köper kommer ändå få sig en rejäl genomgång när våren kommer, så vissa smågrejer kan jag leva med :)

Vad anser ni att man ska betala för en Enduro Sport eller Enduro SDI -05 i dagens läge?
En eller ett par veckor innan jag sålde min skoter, så fanns det ett par ute för ca 40, vilket kändes klockrent. Nu begär folk närmare 55 vilket jag tycker är åt h*lvete för dyrt.
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Serie III har man ju läst så mycket om att man nästan är lite skraj att köpa en? :/

Men så är det väl med de flesta märken, det finns alltid saker som är specifika för just den motorn osv osv.
problemen med serie III motorerna gälde 800, 600 klarade sig:) (från att trycka ut fett från vevlagret?)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Problemet med serie III gäller alla kubiker. Dock var 800 mest utsatt. Största problemet är att vevlagren är fettade och inte oljesmorda, men en omfettning och du är rätt säker i minst 500mil till ;)
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
intresann tråd.. jag håller på och bökar med en 05:a n-duro och ska fixa uppdateringspaketet till framvagnen. och ni som bytt det, vad bytte dom då?
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Som jag fattade de så byttes plattan under och a-armarna. dessa byttes på min iaf.