ÅF i Sundsvall?

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Nån som vet om det är på gång med en ny ÅF i Sundsvall?
Känns lite sisådär om man skulle köpa en ny maskin och inte ha någon handlare någorlunda nära..
:)
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Fritidscenter är i full gång, ligger på Axvägen där polaris har legat i några år.
Dom öppnade bara nån vecka efter att BW Fritid slagit igen :)
 

frostis440

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
Ånge
Reagerade på det när jag läste ST förra veckan, att dom sökte ÅF för Polaris i Sundsvalls området.
Då Fritidscenter såg öppet ut sist jag åkte förbi, det lär ju räcka med en ÅF för Polaris, så är det någon som vet om Fritidscenter är på väg att lägga ner ?
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Polaris söker ny återförsäljare i dagens Sundsvalls tidning så framtiden för fritidscenter är nog inte så ljus, hoppas det blir en bra ny återförsäljare. Den tomma butik man nu möts av är ju inte direkt upplyftande...
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Håller tummarna att det ordnar upp sig på bästa sätt. Känns lite sisådär att bli tvungen att åka till Hudik eller Bollstabruk för att serva en skoter.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Polaris söker ny återförsäljare i dagens Sundsvalls tidning så framtiden för fritidscenter är nog inte så ljus, hoppas det blir en bra ny återförsäljare. Den tomma butik man nu möts av är ju inte direkt upplyftande...
Anledningen att butiken är "tom" kan bero på att den är alldeles för stor för att hushålla en skoteråterförsäljare, tidigare har det sålts husvagnar och husbilar tillsammans med skotrar i den där lokalen därav de stora ytorna. Vad jag vet letar fritidscenter ny lokal enbart men kan även vara så att han som har hand om fritidscenter nu (ägare) inte har tid då han har massa andra engagemang som tar upp hans tid och han vill inte driva någonting som han inte kan ha insikt i själv. Men enbart vad jag har hört kan vara pga ngt helt annat med som fc inte vill/kan/får vara åf längre :)
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Anledningen att butiken är "tom" kan bero på att den är alldeles för stor för att hushålla en skoteråterförsäljare, tidigare har det sålts husvagnar och husbilar tillsammans med skotrar i den där lokalen därav de stora ytorna. Vad jag vet letar fritidscenter ny lokal enbart men kan även vara så att han som har hand om fritidscenter nu (ägare) inte har tid då han har massa andra engagemang som tar upp hans tid och han vill inte driva någonting som han inte kan ha insikt i själv. Men enbart vad jag har hört kan vara pga ngt helt annat med som fc inte vill/kan/får vara åf längre :)
Fast innan det även blev husvagnar och husbilar var det ju en renodlad skoter/atv butik i samma lokal
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Möjligt, det vet jag ingenting om, men att det känns tomt anser jag fortfarande beror till stor del på att det är för stor lokal för enbart sälja skotrar.

Även fått bekräftat att de söker ny åf pga tidsbrist för nuvarande ägare
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Kan bekräfta att Fritidscenter i Nacksta kommer fortsättningsvis att köra på i samma regi som tidigare. Det kommer alltså inte att bli någon ny åf. Finns alltså inga planer på att "slå igen".
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Kan bekräfta att Fritidscenter i Nacksta kommer fortsättningsvis att köra på i samma regi som tidigare. Det kommer alltså inte att bli någon ny åf. Finns alltså inga planer på att "slå igen".
Vem har du fått dessa uppgifter ifrån? Det är helt felaktigt.. Fritidscenter kommer inte finnas kvar.. Inte i den regi det har varit i år iaf och jag tror inte att det kommer säljas polaris där nästa år. Men man vet ju aldrig, vad jag vet så finns det andra företag i Sundsvall/Timrå som möjligen kommer att ansöka om att få sköta polaris återförsäljning i sundsvall/timrå
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Fasen vilken soppa, kan det bli rörigare än så här???
Polaris sabbar alltså två försäsongs-försäljningar utan ansträngning, det var ju lika illa förra året då det gick fint för folk att beställa på våren men tyvärr fanns det kassa att betala och hämta varan vid då hösten kom!
Dom måste ju iaf uppenbarligen ha billigare lokaler/bättre företagare för att få en åf som blir lite mer bestående, som det varit dom sista 12-15 åren har ju historien varit fyllda av konkurser tyvärr.
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Ja nu då Polaris ha en sån stark lineup så vore det ju intressant för en etablerad aktör att ta över och jag tror det är till fördel för oss konsumenter också istället för att en ny handlare ska starta upp en verksamhet
-vilken det skulle kunna vara i Sundsvallsområdet vet jag dock inte
Hoppas bara det är någon bra ÅF som tar över så man har en handlare som man kan vända sig till med förtroende
Då slipper man hålla på som du Tobbe... men jag förstår dig!
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Enligt mig finns det tyvärr ingen handlare som är bra i Sundsvall, förutom just polaris som jag bara har bra erfarenhet av senaste 2-3 åren.

Så blir det någon handlare som redan finns i stan som tar över polaris så kommer jag troligtvis handla på annan ort hädanefter. Men det återstår att se hur det blir.
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Enligt mig finns det tyvärr ingen handlare som är bra i Sundsvall, förutom just polaris som jag bara har bra erfarenhet av senaste 2-3 åren.

Så blir det någon handlare som redan finns i stan som tar över polaris så kommer jag troligtvis handla på annan ort hädanefter. Men det återstår att se hur det blir.
Ja jag menar ingen befintlig skoterhandlare för där håller jag helt med dig -finns ingen vettig att ha o göra med.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Ett företag/företagare som jag vet om är i dagsläget inte år till ngt skotermärke och vad jag vet har de inte varit det heller så länge jag kan minnas. Vet dock inte om just detta ställe kommer att anmäla sitt intresse lr inte, de sa bara att de funderade på det.

Luddigt och knöligt.. själv nyss ägare till en -12 rmk assault och känns drygt om det inte kommer finnas åf i närheten för service, frågor osv.. hoppas att det blir klart inom en relativt snar framtid.
 
Last edited:

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Jag håller alla tummar jag har att det ordnar upp sig på ett bra sätt. Skakar de fram en vettig ÅF så blir det mycket möjligt en ny Polaris. Vette tusan om det är ett alternativ att handla på annan ort, blir struligt att göra service och liknande i Hudik eller Bollstabruk. För det finns väl ingen handlare närmare?
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Jag håller alla tummar jag har att det ordnar upp sig på ett bra sätt. Skakar de fram en vettig ÅF så blir det mycket möjligt en ny Polaris. Vette tusan om det är ett alternativ att handla på annan ort, blir struligt att göra service och liknande i Hudik eller Bollstabruk. För det finns väl ingen handlare närmare?
Nej, finns tyvärr ingen närmare.
Men jag har bara hört gott om handlarna i både Hudik och Bollsta så jag åker mer än gärna dom milen både för att handla maskin och för att serva, om det nu inte blir så att det kommer finnas en bra åf för Polaris i stan.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Det va som fan, vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt.. de gånger jag besökt dem har det varit lite sisådär med attityden hos personalen