2012or Vågar man köpa?

Niwa

Medlem
18 feb 2007
26
0
1
Sandslån
Niwa, är boggin flyttad och spindlarna borrade till 13 spec?
Lite sent men spindlarna är slipade, dock är inget nytt hål borrat, kan inte se att det skulle behövas.
Fixen av styrhöjaren vart i efterhand inte så lyckad, schimsplåten var väldigt svår att få att fasta så jag får tills vidare leva med glappet.

Har inte riktigt koll på boggin, har för mig det fanns några extra hål. någon får gärna berätta hur det skulle vara.

Vart en första tur nyss och naturligtvis så ska det ju vara något som inte är okej. Får ECU 17, avgastemp givare. Så blir till att mäta upp den, tydligen inte ovanligt. Misstänker kabelbrott då jag såg att den kan ha varit stripad mot pyramiden. Många på andra sidan pölen hade haft problem med att kardelerna nötts av inuti själva höljet.

Tempvarningen kom även efter en liten stunds körning, men om det beror på att ECUn hittade på något roligt med bränslemängden eller om det är för att det endast är 7-8cm snö vet jag inte.

Går era skotrar varm vid lite snö? och vad är lite snö för en HCR?
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Hej Xf en min har aldrig gått varm men jag är rätt säker att hcr går varm om du kör där det inte är snö, en kompis m8000 gick varm i fjol då han körde led lite för lugnt och då va det ändå 5cm snö för han som körde först
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Går era skotrar varm vid lite snö? och vad är lite snö för en HCR?
12as M800 SP jag hade varande en gång på våren med pulka, aldrig varnat annars trotts flera mil med pulka på våren. så varm ska den inte gå trotts attt det är en HCR
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Hcr har bara en kylare fram till skillnad på din m800 som har kylare även bak
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Tkr inte de är nå problem med hcr. Bara å sätta ner isrivarna vid stenhårt före så slocknar lampan på nolltid. Väldigt skönt att de fastnar så lite snö på tunneln när man inte har nån kylare hela vägen bak.
 

Niwa

Medlem
18 feb 2007
26
0
1
Sandslån
Beställde en ny temp givare från USA. 300pix anlände på 6 dagar. Aldeco givaren som sitter på nån GM pickup. ECU 17 försvann. Var mer snö nu när jag provkörde, hade inga problem med templampan nu så de var nog bara förlite snö ute när jag körde första turen.

Hur är det nu med boggifästena. Bak har jag två lägen att välja på, sitter nu i de övre hålen. Fram är det inte borrat några nya hål.
 

asteken

Välkänd medlem
31 aug 2014
233
1
18
Kalix
Jaha den lever ännu tråden haha, tänkte bara säga att jag köpte en m800 ltd -13 svart och den går riktigt bra glappet i styret är inget som stör mig och den är ju så jäkla snygg helsvart