440 Haveri......

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
nu har ja fått snurr på pumpen i allefall å cylindrarna får soppa men ändå inge start.
kollade därför gnistan igen å märkte då att det var otroligt svag gnista, nästintill ingen alls. så detta har jag gjort.
: bytt stift utan resultat.
: slipat rent jordkontakten utan resultat.
: kopplat lös dödaren utan resultat.

så ja pratade med en kompis som hade en zr 600 förut, jag vet att det inte ens är ens samma motorer men endå och han trodde att det kanske kunde vara statorn som pajjat? hur kollar man så att statorn är hel? eller vad har ni för tipps?
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
tydligen ingen aom har nå ide...
aja idag har ja iallefall tagit lös alla boxar å skit för att lägga på element ubder natten har även sprutat kontakt spray i dem kontakter det inte sitter nån box till
får vell ut i morn å prova igen.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Du kan ju låna en tändspole och testa med. De är inte dyra om du behöver köpa en heller. Betydligt billigare än en statoromlindning!
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Halloj !
nu har ja provat en ny tändspole det blev ingen skilnad på eländet!
ibland när jag har ena stiftet ute och ska kolla gnista, så blir det världens baksmäll!
så vad är det man ska fundera på vad det kan vara för fel ? :(
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
lyfterdenna tråd lite för er somundrade hur det gick, jo nu går skotern sen 2 veckor bakåt, detvarCDI boxen konstigt nog sådet var ju ingen ``rolig´´ nyhet men jagvarju tvungen attskaffa en så jag hörde med Bengans i Östersund och en helt ny box skulle kosta 10500:- men han hade beggade för 4000:- så detvartaget. jag beställde boxen på tor och fick den på fredagen samma vecka ! gubben ska ha mycket beröm eftersom det är sällan man hör nå bra om han men nu ligger han på + sidan ! :)